Bonustrening

I dag har jeg gjort noe veldig lurt - eventuelt noe veldig dumt.

Det var min tur til å ha senvakt på poliklinikken, noe som betyr arbeidstid fra 9 - 17 istedet for den vanlige 8 - 15:30. Min halvveis jevne rutine med fredagsyoga kl. 16:30 så derfor litt vrien ut, så jeg booket meg til nok en styrketime med instruktør Bjørn kl. 17:30 i stedet.

Greia med senvakt er imidlertid at dersom det er rolig, så kan man gå tidligere. Skjebnen ville ha det til at det var ekstremt rolig i ettermiddag, så allerede kl. 15:30 begynte jeg å tvinne tomler. Først tenkte jeg å bare sitte på vaktrommet en time og surfe på nett og denslags, men etter bare ti minutter med det ble jeg lei, og fikk min lysende idé: Jeg dro til trening med det samme, og sjekket om det fremdeles var en ledig plass på yogatimen. Hvis det var det, kunne jeg ta den først og så styrketimen etterpå; hvis ikke, kunne jeg sose litt omkring, kanskje rusle litt på en tredemølle en times tid eller så.

Litt over kl 16 kom jeg fram til Elixia, sjekket bookingterminalen, og fant en ledig plass. Jeg hadde samtidig også mulighet til å avbestille styrketimen, men full av overmot og pågangsmot som jeg var (og på grunn av min hang til å mislike å forandre planer), tenkte jeg "pytt sann - jeg kjører på med begge deler, jeg." Jeg har derfor trenet to timer i dag, i stedet for én.

Egentlig ble jeg litt overrasket over at det ikke var verre. Det var jo to relativt forskjellige timer jeg hadde, så det hadde kanskje noe med det å gjøre. To kondisjonstimer rett etter hverandre hadde sikkert vært verre. Nå føler jeg i alle fall at jeg har kompensert litt for at jeg ikke trente på tirsdag, og krysser fingrene for at jeg får plass på morgendagens happening (foreløpig står jeg på venteliste som nummer 4, fordi jeg ikke husket å melde meg på før sent i dag morges).

Dobbelttime er forøvrig noe jeg har pønsket litt på et par ganger tidligere, og ettersom jeg føler det er på tide å "up my game" litt, skal jeg kanskje begynne å gjøre dette litt oftere. Gårsdagens nærkontakt med målebåndet viste at jeg har krympet bittelitt, men jeg vil krympe mer, og jeg vil krympe fortere. :P

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.