God helg!

Nå er det 8 dager siden sist, takket være en kombinasjon av nattevakter og sykdom. I løpet av forrige helg fikk jeg en brutal forkjølelse, og kom meg ikke utendørs igjen før onsdag. Deretter valgte jeg å ta det rolig et par dager, for ingenting er dummere enn å presse kroppen før den er helt klar for det. Da blir man bare syk igjen.

I går følte jeg meg imidlertid i ganske fin form igjen, så jeg avtalte en treningstime med en venninne nå i dag, tidlig på dagen. Vi dro til Fresh Fitness, hvor hun er medlem og kan ta med en venn gratis, i den tro at vi skulle dra på en styrketime med virtuell instruktør. Det viste seg å være feil, for Fresh Fitness har visst valgt å fjerne sine virtuelle gruppetimer uten å informere sine medlemmer om det eller oppdatere programmet på nettsidene sine. Ganske dårlig og uprofesjonelt, og planen gikk dermed i vasken. Heldigvis la vi raskt en ny plan, og basert på erfaringer fra tidligere styrketimer og PT-timer konstruerte vi vårt eget program med en kombinasjon av frivekter, styrkeapparater og pilatesøvelser.

Totalt holdt vi det gående i litt over en time, noe jeg synes er fantastisk bra gjort. Økten klokket inn over 1000 poeng på Fitocracy, noe som alltid er et uoffisielt mål for meg når jeg trener. Yey!

Den gode økten var dessuten nødvendig, for i går ble det noen utskeielser i form av snacks, sjokolade og drinker, og når jeg skal reise med danskebåten senere i dag, blir det nok ikke det sunneste kostholdet resten av helgen, heller. Mandag skal jeg jeg imidlertid tilbake på mine strengere rutiner, som jeg utrolig nok har klart å holde meg til de siste ukene.

Det noe strenge kostholdet de siste par ukene har hatt effekt. I går investerte jeg i en personvekt, for jeg har innsett at jeg trenger å kunne kontrollere vekten en gang i uka for å vedlikeholde motivasjonen. Jeg trenger målbare tall på at det jeg gjør faktisk fungerer, og for meg er vekten den sikreste og enkleste metoden, så nå har jeg altså en egen hjemmevekt, for første gang i mitt liv. Det var kanskje på tide. Denne vekten liker jeg allerede, for da jeg tråkket på den for første gang, kunne den fortelle meg at jeg har gått ned 3 kg i løpet av de siste to-tre ukene. (Sist jeg veiet meg var på vekta i garderoben på Colosseum, en trist og deprimerende opplevelse.) Så der fikk jeg mitt målbare bevis: Kontrollert kosthold hjelper. Å ligge unna sjokolade, kaker og snacks hver dag hjelper. Å ikke bare spise middager med et berg av ost hjelper. Hvem skulle vel tro det? :-P

Så for første gang på nesten tre år føler jeg meg nå optimistisk igjen. Håpefull. Bedre, i stedet for verre. For første gang på nesten tre år føler jeg at det har begynt å gå i riktig retning. Og det er en ganske god følelse.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening