Uke 16 er opptatt og syk

Det har ikke blitt mye trening denne uka, og det blir det nok dessverre ikke heller. Stjernene står ikke i min favør for trening, og dagens økt blir nok den eneste før neste uke.

Mandag hadde jeg kveldsvakt.  Jeg hadde også egentlig kveldsvakt i går, men jeg ble syk og tilbragte dermed kvelden hjemme i sofaen i stedet, småkvalm og urven og i et basseng av selvmedlidenhet. Så kom onsdag, og det var avtalt PT-time.

Jeg vurderte lenge å kansellere den, fordi det er ikke kjempesmart å trene når man er syk, og jeg var i tvil om hvor god trening jeg ville klare å få til. Men ettersom avlysningen ville komme med kun noen timers varsel, var jeg også i tvil om jeg ville få timen til gode, eller om jeg ville bli trukket for den uansett (litt sånn som når man må betale egenandelen for en legetime hvis man avlyser senere enn 24 timer i forkant). Jeg tenkte også det ville være dumt dersom ukas eneste planlagte trening skulle avlyses, og endte til slutt opp med å tenke "pokker heller, jeg prøver." Så da gjorde jeg det. Det var kanskje litt tøft, kanskje litt teit, vi får se.

Jeg var i det minste fornuftig nok til å fortelle treneren min om at jeg var i dårlig form, så hun kunne tilpasse programmet til en lavere intensitet. Det var nok en god idé, for jeg ble rimelig utkjørt av den påfølgende timen, til tross for lavere intensitet enn planlagt.

Vi fortsatte med (litt lettere) styrketrening i dag. Knebøy med 35 kg, stående push-ups mot vektstang, markløft med 50 kg (der døde jeg litt), og min kompis fra annen time, Dead Bug. Tre runder med hver av disse, før et par runder med en litt lettere variant av knebøy (vi prøver å få meg til å komme dypere uten å tippe framover) og en øvelse for å styrke balanse og core. Avslutningsvis prøvde vi litt rulling på yogahjulet som jeg egentlig liker veldig godt, men jeg kjente at å komme litt opp-ned akkurat i dag ikke helt var den beste kombinasjonen med å allerede være litt svimmel og kvalm, så vi gikk ikke noe dypere der.

Jeg fullførte og overlevde altså treningsøkten, før jeg slepte meg hjem for å dø en langsom og smertefull død på sofaen. Og her ligger jeg fremdeles. I morgen har jeg en avtale om rollespill, som jeg drar på hvis jeg fremdeles lever. Mer trening klarer jeg neppe. Fredag morgen reiser jeg til Danmark, og blir der til mandag, så trening i helgen utgår også. Hvis det blir tålelig vær, og jeg blir litt mindre syk, kan vi kanskje gå noen turer mens jeg er der, bare for å få inn litt aktivitet, i det minste. Det ville være fint.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.