Kong Vinter har kommet!

Hurra, det er vinter! Jeg har registrert at vinter ikke er den mest populære årstiden blant de fleste, men så lenge den er hvit, og ikke grå, synes jeg egentlig at den er ganske fin. Utrolig nok, min late og makelige bakgrunn tatt i betraktning, er jeg veldig glad i vinteraktiviteter som ski og skøyter; det blir bare alltid litt mye tiltak for å faktisk gjøre det. Men ikke nå lenger!

I dag kom jeg meg til skøytebanen i Spikersuppa, sammen med en venninne som svarte på min kontaktannonse på facebook i grevens tid. Det har vært minst tre år siden sist jeg hadde skøyter på bena, så jeg var litt spent og smånervøs, men det jo gikk jo egentlig ganske bra. Jeg falt bare én gang, og det var kun fordi en fjortis deiset rett inn i meg i høyt tempo, uten evne til å bremse eller svinge unna. Det er mulig jeg må få en av ortopedene på jobben til å se på hånden min i morgen, men den tid, den sorg.

Det ble en del runder på isen over en times tid, og det var gøy å kjenne hvor mye tryggere jeg var på skøytene mot slutten av den timen i forhold til i begynnelsen. Jeg klarte til og med å jobbe opp litt puls, og anklene fikk kjørt seg skikkelig. Derfor velger jeg å tenke på dette som en aldri så liten treningsøkt, og logger det deretter.

Jeg håper på flere anledninger til å snike inn noen vinteraktiviteter på treningsprogrammet i løpet av vinteren som nå forhåpentligvis ikke kommer til å regne bort igjen med det første. Kanskje jeg drister meg ut på en skitur neste helg?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50