Atter en PT-time

 Det heter "PT-time" selv om det ikke er en hel time. Tidligere kjøpte jeg klipp for en time per gang, som da var 55 minutter, men nå for tiden føler jeg at en halvtime, som er 25 minutter, er nok for meg. Spesielt når de er så intense som de jeg nå har. (Lommeboka er for øvrig enig i den konklusjonen.) 

Det var duket for nok en (halv)time i dag, og som nevnt for et par dager siden både håpet jeg på gjentagelse fra forrige gang, samtidig som jeg håpet å slippe gjentagelse. Jeg fikk ønsket mitt oppfylt, merkelig nok. Det ble gjentagelse, med en ny, fjerde øvelse i tillegg. 

Dermed fikk lår- og setemusklene kjørt seg skikkelig i dag også, sammen med skuldre, kjerne, armer, rygg og side. Jeg var svett til slutt, og det er ikke bare-bare når hensikten ikke er kondisjon. Kondisjonen kom derimot etterpå, for jeg tok en halvtime på elipsemaskinen etter at PT-timen var vel overstått. De siste ti minuttene på elipsen rant svetten nedover nakken og halsen, og det var både skikkelig ekkelt og skikkelig motiverende på én gang. 

Dette ble dermed ukas tredje treningsøkt, og jeg satser på å klare to til i løpet av helgen som veldig snart kommer. Jeg føler meg sterkere og sprekere, og enn så lenge har immunforsvaret mitt klart å holde høstforkjølelsen unna. La oss håpe det fortsetter sånn. 

Neste uke tar PT-Ellen høstferie, så det blir to uker til neste gang vi trener sammen. Jeg tror nok likevel det vil bli noe trening på egenhånd om en uke, og jeg har et lite håp om å lure Grevlingen med på noen av disse nye øvelsene jeg har lært. Alt er jo så mye mer gøy når man er flere sammen! 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening