Uke 49 starter med styrke

Under forrige PT-økt ble jeg oppfordret til å begynne å trene styrke selvstendig, én gang i uka mellom våre økter sammen. Denne oppfordringen tok jeg til meg. Ikke bare fordi jeg unektelig har godt av å trene styrke mer enn én gang i uka, men også fordi vi nå er halvveis gjennom PT-pakken, og når de neste fem PT-timene er over, skal jeg klare meg selv igjen for en stund. (Fram til neste gang jeg får mulighet til å kjøpe.) Altså greit å komme inn i en selvstendig rutine, slik at jeg er godt i gang med det når den siste PT-timen er over (for denne gang).

Dermed dro jeg til Storo i dag (det har blitt mitt nye "faste" senter, siden det er nærmest hjem, og Colosseum har uansett forandret seg så mye i det siste at jeg ikke føler meg nevneverdig mer hjemme der enn andre steder, dessverre), med intensjonen om å løfte tunge ting. Og løfte tunge ting gjorde jeg.

I tillegg til de faste, vanlige (knebøy og markløft, også denne gangen oppe i 50 kg på begge), tok jeg også noen runder for armer og skuldre og triceps. Avslutningsvis ble det 15 minutter på elipsemaskinen, med sporadiske intervaller av ulik motstand og hastighet. Jeg bruker vanligvis dette som en oppvarming, men denne gangen hadde jeg gått hjemmefra til Storo (i stedet for to stopp med t-banen), så det fungerte som oppvarming i dag. Elipsemaskinen fikk derfor gjøre nytte som en god avslutning i stedet, og det fungerte greit til det også.

Jeg liker egentlig elipsemaskinen. Den er komfortabel å stå på og skånsom for knærne, men gir samtidig god motstand og er dermed en utmerket kondisjonsøkt. Jeg kan sikkert med fordel bruke litt mer tid på denne i fremtiden. Vi pleide jo å være bestevenner før, i mine gamle og supereffektive treningsdager. Det var tider, det.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening