Uke 28 og ny rekord!

Fri fra jobb i dag, og det var på tide med en ny styrkeøkt. Denne gangen husket jeg å ta med treningshanskene mine, for å unngå at håndflatene skulle bli revet i fillebiter når jeg skulle ta markløft. Jeg dro nemlig til trening med en ambisjon om å legge på litt mer vekt i dag. Spennende!

Jeg kom meg meg avgårde noen timer senere enn planlagt, mye fordi jeg sov noen timer lengre enn planlagt. (Det var forøvrig vidunderlig.) Det var derfor godt utpå ettermiddag innen jeg snek meg innpå stativet med vektstanga, men siden det er sommer og fellesferie var det ikke så mange folk der likevel, heldigvis.

Jeg bestemte meg for å gjøre det vondeste først, nemlig markløften. Begynte rett på 40 kg, 10 repetisjoner. Ikkeno problem. Økte til 50 kg med syv repetisjoner, så til 55 kg med seks repetisjoner, og på fjerde sett var jeg på 60 kg. Seks repetisjoner der også, og det samme på femte sett. Så sjette og siste sett, og jeg snek på 1,25 kg ekstra på hver side av stanga. 62,5 kg totalt. Jeg var spent, bøyde meg ned og pustet dypt et par ganger. Så løftet jeg, og jeg klarte det. Det var tungt, og selv med hansker var det litt vondt å holde grepet, men jeg klarte det. Og jeg fullførte seks repetisjoner der også. Ny rekord! Det var kult.

Etterpå fulgte seks sett med knebøy, men her våget jeg ikke å gå høyere, fordi jeg slet litt med de siste repetisjonene i settene på 60 kg. Knærne begynte å svaie innover, og overkroppen ville veldig gjerne lene seg mer framover. Bedre med mindre vekt og riktig teknikk, enn høyere vekt og feil teknikk. Men kanskje senere, om et par ukers tid? Vi får se.

Jeg gikk så videre til sittende roing, med først fem sett på 30 kg, og prøvde meg på 35 kg på det siste settet. Det gikk faktisk bra, med et par færre repetisjoner, så det var også kult.

Så til sist ble det tre minutter med planke (65 sekunder hver), og tre sett med lette øvelser for skuldrene, for å skånsomt styrke det området som er mest utsatt for muskelbetennelsen. Det føles litt bedre nå, og jeg vil gjerne at det skal fortsette å føles bedre i tiden fremover.

Og det var dagens trening. Det tok til sammen nesten halvannen time, og etterpå unnet jeg meg en protein-milkshake fra Yt. Nå vanker det kylling og ris til middag, og siden jeg ikke har spist noe annet i dag enn knekkebrød med leverpostei, tror jeg jaggu jeg kan skeie litt ut med noe godt til dessert etterpå. Jeg har en kurv jordbær i kjøleskapet, og et par vannbakkels som var på salg. Resten av kvelden blir det bare avslapping på sofaen, og kanskje en kveldstur til slutt for å få inn noen flere skritt. Jeg kommer kanskje ikke til 10k i dag, men etter en såpass tung treningsøkt tenker jeg at det går nok greit likevel.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening