Uke 28 og det er alt for varmt ute

Denne sommeren er fullstendig sinnssyk. Jeg kan telle på en hånd hvor mange regnværsdager vi har hatt siden slutten av mai, og jeg føler meg litt som det gule, uttørkede gresset jeg ser rundt omkring. Vanligvis holder jeg meg inne om sommeren på grunn av regn, nå holder jeg meg inne (tidvis) på grunn av den alt for høye temperaturen. Da er det veldig deilig å kunne komme inn til Elixias svale treningslokaler for å kjøle meg ned litt. 

Dagens nedkjøling bestod av en spinningtime. Det ligger liksom litt programmert i meg nå, at jeg må dra på spinning på en onsdag, selv om det ikke er Romeo som har den. Så jeg booket en time kl 17, klarte å komme meg ut døra hjemmefra etter en makelig dag på sofaen, og fikk en god treningsøkt med høy puls og svette. Det var en bra instruktør i dag også, som vanlig, men jeg gleder meg til Romeo kommer tilbake. Jeg er tross alt et vanedyr. 

Etterpå skeiet jeg litt ut med noe snacks, men jeg passet på å ikke spise mer av det enn at jeg holdt meg innenfor antall kalorier jeg hadde lov til å spise i dag (som ble litt høyere takket være treningen). Noen ganger må man jo kose seg litt, og jeg begynner å finne en slags balanse jeg kan leve med som ikke er "ingenting, aldri" eller "alt for mye, hele tiden." Nå klarer jeg for eksempel å åpne en pose ostepop, spise halvparten, og la resten ligge til en annen dag. Dette er helt sikkert veldig lett for de fleste andre, men for meg er det en milepæl som jeg er stolt av. Det er viktig å anerkjenne de små tingene også. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening