Uke 28 fikk bonustrening

Denne uka begynte med en kveldsvakt i går, så da ble det ingen trening. Egentlig skulle jeg hatt kveldsvakt i dag også, men heldigvis gikk en kollega med på å bytte vakter så jeg fikk dagvakten i stedet. Dermed ble det duket for en ekstra treningsøkt i dag som jeg opprinnelig ikke hadde planlagt for. Hurra!

Med en stadig mer verkende skulder var det imidlertid litt begrenset hva jeg våget å gjøre. Jeg skulle gjerne kjørt styrketrening igjen i dag, men jeg feiget ut. Spesielt markløft var jeg redd for å gjøre, og det føltes teit å bare gjøre knebøy og ingenting annet. Så jeg hentet fram plan B, som var mer intervalltrening for kondisjonen.

Jeg repeterte i bunn og grunn opplegget jeg gjorde på søndag, da jeg fant den kosmiske lappen på tredemølla. 10 minutter hurtig gange til oppvarming, deretter 6 intervaller bestående av et minutt løping og to minutter hurtig gange. De første to intervallene tok jeg på hastighet 7,5 mens jeg fra tredje intervall gradvis økte hastigheten litt for hver gang. De to siste intervallene lå jeg på hastighet 8, og da holdt det hardt de siste 10-15 sekundene av løpeminuttene. Det må jo bare være effektivt for kondisjonen min.

Denne økten satte også god fart på antall skritt for i dag, og etter ferdig trening og hjemtur hadde jeg nådd nesten 14k skritt da jeg kom inn døra. Min Fitbit-app ble fra seg av glede og kalte meg "over achiever," en fornærmelse jeg tar som et kompliment. ^^

Ikke den lengste treningsøkten i dag altså, eller den tyngste, men jeg våger meg til å tro at den i det minste var effektiv. I løpet av de 30 minuttene klarte jeg 2,9 km, noe som for meg er ganske ålreit. Neste gang prøver jeg kanskje å sikte meg mot 3 km. Det er et jevnt og fint tall, og jeg liker jevne og fine tall.

Kommentarer

Populære innlegg