Uke 26 og sommertimer

Nå som sommertimene på Elixia er i gang, må jeg tenke litt utenfor boksen hvor mine vaner og rutiner fra våren har ligget makelig og komfortabelt. Blant annet betyr det at det ikke er spinning på onsdager (jeg gråter), så jeg må ordne spinning på annet vis.

Slik gikk det til at det ble spinning i dag i stedet. For i morgen fant jeg ingenting, på torsdag har jeg min siste PT-time (i alle fall for dette semesteret, jeg vil gjerne kjøpe flere timer igjen til høsten), og i helgen har jeg besøk fra Danmark. (Selv om han teknisk sett flytter inn da, så da kan jeg kanskje ikke kalle det "besøk" lenger. Men han blir bare en uke nå i første omgang, før han skal tilbake til Danmark for to uker og jobbe ekstra mens barnehagen han har fått jobb hos her i Oslo har sommerstengt.)

Så tirsdagsspinning, altså. Den var fin, den. Litt kortere enn onsdagsspinningen, kun 45 minutter, men alle monner drar. Og med en erfaren og god instruktør kan 45 minutter være vel så effektivt og intensivt som 60 minutter. Spesielt når man i tillegg klarer å gå 10k skritt i løpet av dagen. Jeg var dum og falt for sjokoladekjeksfristelsen hjemme rundt lunsjtider, men jeg klarte å gjøre opp for det takket være treningen, skrittene, en forholdsvis fornuftig middag og ikke noe snacks til kvelden. Nå for tiden føler jeg meg skikkelig fysen, så det syntes jeg var godt gjort. Jeg kjøpte en sånn sukkerfri saftis etter treningen da, for det var cirka hundre varmegrader ute og isen hadde bare 20 kalorier. Det var innafor, besluttet jeg.

De 10k skrittene fullførte jeg nå i kveld, takket være nok en kveldstur i nabolaget. Jeg har begynt å like disse kveldsturene, i alle fall så lenge været er fint. En hyggelig rusletur på 15-20 minutter en times tid før leggetid er noe jeg kan bli vant til, merker jeg. Det er et godt tegn for helsa og formen, sikkert. For noen måneder siden var det nemlig helt utenkelig.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.