Uke 25 er kommet

Ny uke, ny mandag og ny treningsøkt.

Denne uka begynte med dagvakt på jobb, med tid til å dra på trening etterpå. Det gikk imidlertid ingen gruppetimer som passet for meg før noen timer etter at jobben min var ferdig, og siden jeg ikke følte for å henge rundt på Majorstua i noen timer (og komme sent hjem til slutt), tenkte jeg at jeg heller kunne ta litt styrketrening for meg selv. Så da gjorde jeg det.

Jeg gikk først fra jobb til Elixia, en behagelig rusletur på litt under en halvtime i et makelig tempo. Da jeg kom fram følte jeg meg varm nok fra rusleturen, og gikk bare rett på vektene. I dag kunne jeg notere følgende:

- Knebøy: 30 kg x 10, 40 kg x 10, 50 kg x 6 x 4
- Markløft: 50 kg x 5 x 6
- Roing: 25 kg x 10 x 4
- Knestående planke: 55 sekunder x 4

Det hele var ferdig i løpet av 45 minutter, men tyngden på vektene gjorde at dette likevel var en solid og effektiv treningsøkt som fikk svetten til å renne litt. For ikke å snakke om smertekrampene i ryggen og magen de siste 10-15 sekundene av planken. Der har jeg økt med fem sekunder siden sist, og også på knebøy og markløft har jeg økt antall repetisjoner og/eller kilo. Det er kun roing som er uforandret, hovedsaklig fordi det er en relativt liten muskelgruppe jeg bruker på den, og overgangen fra 25 kg til 30 kg (som er neste trinn) er litt for brå. Jeg må nok bli litt mer komfortabel på 25 kg først. Men kanskje neste måned? Vi får se.

Jeg klarte også mine 10k skritt i dag, selv om det måtte en behagelig liten kveldstur til for å få det til. Etter å ha registrert matinntak, trening og skritt i MyFitnessPal, har jeg kommet i mål innenfor dagens grense. Hurra! Etter de siste fire ineffektive dagene trengte jeg dette.

I morgen blir det ikke trening, for da har jeg kveldsvakt på jobb (og legetime på overvektsklinikken på sykehuset først), men jeg gleder meg til spinning på onsdag. Jeg gleder meg ikke til kveldsvakt på jobb i morgen. Kveldsvakt er forferdelig. Heldigvis har jeg nå under to måneder igjen før jeg begynner i ny jobb med bare dagtid. Det blir suverent.

Ønsker alle en fortreffelig uke! Har du noen treningsplaner?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening