Uke 24 og spinning nr 2

I dag benyttet jeg anledningen til å hive meg med på morgenspinning. Noen vil kanskje hevde at 10:30 er formiddag, ikke morgen, men ikke for meg. For meg er det morgenspinning, og en god start på dagen.

Det ble en intens time hvor jeg til og med klarte å følge takten i musikken i noen minutter. Det er noe jeg var veldig opptatt av da jeg begynte med spinning i 2012, og som i nyere tid, fram til nå, har vært helt uaktuelt å få til. Nå begynner imidlertid formen endelig å bli såpass grei at jeg kan få det til igjen - i kortere perioder. Så det var gøy.

Etter timen tok jeg hjemmeleksa fra PT-Ellen på alvor, og inntok gulvet med en matte for å pine meg gjennom litt mer planke. Fire ganger i dag også, nå på 50 sekunder hver i stedet for 45. Jeg tror det er et tegn på at jeg gjør noe riktig når det kjennes som om hele kroppen, spesielt magen og ryggen, skjelver. Håper i alle fall det.

Men aktivitetene var ikke ferdig etter dette. I dag var det nok en Community Day for de av oss som fremdeles leker med Pokemon Go (ganske mange, oppdaget jeg i løpet av mine to timer i Frognerparken). Det ble derfor et par timer med vandring etter treningen, og jeg var i mål med dagens 10k skritt allerede før jeg begynte på hjemturen. Dette var jo i utgangspunktet bra, men jeg la en felle for meg selv; dette resulterte nemlig i at jeg tenkte "jeg har jo gjort MASSE i dag, jeg kan skeie ut med litt Smash og ostepop." Det burde jeg selvsagt ikke tenkt. Det var dumt. Den urgamle programmeringen om at lørdager er kosedager sitter dypt, og er vanskelig å avlære. Dette var ekstra dumt siden jeg allerede skeiet litt ut i går og torsdag. Sukk. Det er vanskelig, dette med viljestyrke. Jeg får bare prøve å være bedre neste uke.

Selv om kiloene kanskje stagnerer litt nå på grunn av kostholdet, har disse dagene likevel ikke vært bortkastet. Jeg har blitt sterkere, og kondisjonen har blitt bedre, og det er nesten like viktig om å bli kvitt kiloene. Ganske viktig. Så jeg fokuserer på det positive der, og gir meg selv en klapp på skulderen for en uke med fem treningsdager så langt, som vil bli seks treningsdager i morgen. I morgen er det nemlig duket for yin yoga, og jeg tenker å ta en økt med kondisjonstrening først. Kanskje se om jeg holder ut på tredemølla litt lenger enn jeg gjorde i går?

Uansett om du trener eller ikke, skeier ut eller spiser fornuftig: Riktig god helg!

Kommentarer

Populære innlegg