Uke 24 og jeg gir meg ikke

Same procedure as every year, James; etter en hektisk dagvakt (enda mer hektisk enn vanlig, faktisk), hadde jeg ikke lyst til noe annet enn å dra rett hjem og legge meg i fosterstilling på sofaen da klokken omsider ble 15. Heldigvis gjorde jeg ikke det.

Det gikk ingen gruppetimer som passet for meg denne ettermiddagen - ikke før litt senere, og jeg ville helst gjøre unna trening så fort som mulig etter jobb så jeg kunne komme meg hjem og slappe av. Derfor bestemte jeg meg for å gjøre noe jeg ikke har gjort på lenge nå; kjøre styrketrening for meg selv, uten verken gruppeinstruktør eller PT. Det var på tide å fly litt på egenhånd.

Og fly, det gjorde jeg. Litt. Metaforisk, selvsagt - jeg befant meg i aller høyeste grad på bakken. Jeg varmet opp med 15 minutter på tredemølla, hvorav ca 6 av de minuttene faktisk var jogging. Utrolig! Så gikk jeg opp til styrkeområdet, og stasjonerte meg framfor et stativ med vektstang. Tid for knebøy og markløft. Her imponerte jeg meg selv i dag, da jeg på det meste løftet 50 kg på begge øvelser. Hurra! Deretter tok jeg fire runder sittende roing på 25 kg, og avsluttet med fire runder knestående planke, 45 sekunder hver. En ganske god innsats, om jeg skal si det selv. Tilfeldighetene ville ha det til at PT-Ellen var der da, fikk øye på meg, og kom bort for å gi meg en high five før hun gikk tilbake til det hun skulle gjøre. Hyggelig! =)

Jeg presset hardt i dag, og det var delvis fordi jeg visste hva som ventet på meg hjemme; tacorestene fra i går. På veien hjem falt jeg i tillegg for fristelsen å kjøpe en sjokolade (Toppris), som jeg allerede skammer meg litt over å ha spist (men jeg angrer ikke - det var fantastisk godt med litt sjokolade igjen, for det har jeg generelt spist veldig lite av i det siste). Jeg unnet meg også en Pepsi Max, men den er sukkerfri og kalorifri, så det burde vel være greit.

Det irriterte meg litt at jeg kun var 400 skritt unna å nå mitt mål på 10k skritt i dag, så jeg klarte å sparke meg selv ut døra nå nettopp for en liten kveldstur rundt kvartalet, og så fikk jeg jaggu nådd målet mitt likevel. Hurra!

Treningsmessig er jeg egentlig veldig fornøyd med dagen i dag, men ikke helt fornøyd med hva jeg har spist. Jeg vil gjøre det bedre i morgen. Har skikkelig lyst til å lage lasagne, men jeg skal motstå fristelsen. Jeg lover.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.