Uke 24 fikk seks(!) treningsdager. Wow.

Seks treningsdager denne uka. Den syvende dagen forsvant fordi jeg hadde kveldsvakt på jobb, ellers hadde det sannsynligvis blitt syv. Det er slettes ikke ille.

Tradisjonen tro kom jeg til en avslappende time med yin yoga i ettermiddag på Elixia, men den hardeste treningen var først. Jeg kom en time tidligere, og tenkte jeg kunne bruke tiden til å forbedre kondisjonen. Jepp, det stemmer - det var duket for løping på tredemølle.

Og med løping mener jeg jogging.

Og med jogging mener jeg korte intervaller med jogging mellom lengre intervaller rask gange.

Og med rask gange mener jeg et tempo som de fleste andre sannsynligvis tenker på som normalt.

Bare så vi ikke får noen illusjoner som glorifiserer hva jeg faktisk er i stand til.

Prosessen var grusom. Løping er noe av det aller vondeste man kan gjøre når man har dårlig kondisjon og er veldig, veldig tung. Men jeg overlevde det, tross alle odds. Jeg klokket inn 35 minutter fra start til slutt, hvorav 10 av disse var løping. Tredemøllen informerte om at jeg klarte 3,26 km i løpet av denne tiden, noe som ærlig talt var litt mer enn jeg hadde forventet, så hurra for det. Jeg er ikke i fullt så dårlig form som jeg selv trodde. Kanskje de siste ukene med ganske hyppig trening faktisk har hatt en effekt? Skulle du sett på maken.

Etter løpingen koste jeg meg med yin yoga i en time som gikk alt for fort, og på veien hjem gikk jeg av noen holdeplasser tidligere sånn at jeg kunne nå mine 10k skritt i dag også - og det klarte jeg. Så det er da noe.

Intensjonen min om å spise sunt og fornuftig i helgen etter at jeg skeiet ut på torsdag og fredag har ikke helt gått som planlagt. Jeg falt for fristelser i går, og jaggu endte jeg ikke opp med å bestille pizza da jeg kom hjem nå nylig - begrunnet med at jeg er for sliten og sulten til å orke å lage mat, og at jeg burde bruke litt av disse feriepengene mine til noe ekstra siden jeg ikke får noen ferie i sommer. Det er jo egentlig ganske tynne unnskyldninger, og jeg er ikke stolt av min ikke-eksisterende viljestyrke akkurat nå, men jeg håper en ny mandag kan være det jeg trenger for å ta meg sammen igjen.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.