Uke 23 og jeg er Wonder Woman

Det er langt over 20 grader ute. Over 30 i sola. I en perfekt verden ville dette vært ideelt for å dra til Sognsvann hver dag og svømme masse. Dessverre pleier jeg fremdeles min stadig mer åpenbare 2. gradsforbrenning på skuldrene, ryggen og overarmene, og prøver å gjemme meg i skyggen så mye som mulig. Dette gjør innendørs trening på Elixia særdeles ypperlig for meg, samtidig som det gjør det mer utfordrende å nå mine daglige 10k skritt.

Likevel klarte jeg dette i dag også. Det ble såvidt, og jeg tikket over 10k like før nådde døren da jeg kom hjem etter treningen, men jeg klarte det. Å gå så mye utendørs i denne varmen og solsteken er litt grusomt, samtidig som det er litt himmelsk. En del ambivalente følelser der, med andre ord.

Noe ambivalens ligger det også rundt dagens treningsøkt, som det alltid gjør. På én side er det slitsomt og vondt og forferdelig, men på en annen side er det utrolig bra for meg og jeg føler meg så utrolig mye bedre når jeg har fullført økten. Det positive veier mer enn godt nok opp for det negative.

Det ble gruppetimen Styrke & Core i dag, og jeg stilte meg tvilende til hva jeg ville klare å få til ettersom de siste to dagene har vært en uendelig strøm av muskelsmerter fra PT-timen på mandag. Men kroppen både tåler og klarer mer enn man selv tror, og jeg kom meg gjennom timen i dag også. Riktignok med et par modifiseringer på noen øvelser som lå langt over mitt nivå, men jeg jobbet hardt, svetteperlene trillet, og jeg sugde til meg vannet fra drikkeflaska som en uttørket svamp.

Nå gjenstår bare en rolig og avslappende kveld på sofaen med middag, Netflix og litt bok. Og verdens beste samvittighet, selvsagt. Jeg har klart å holde meg innenfor kalorigrensen i dag også, i så stor grad at jeg skal unne meg et glass kald druejuice til middag. På butikken var jeg på nippet til å kjøpe en pose ostepop, men jaggu klarte jeg å la være. High five!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening