Uke 23 får en god start

Fri fra jobb i dag, og det var derfor duket for en PT-time klokken 12. Denne gangen skulle vi tilbake til tung styrketrening, og tungt ble det.

De første 40 minuttene bestod utelukkende av markløft og knebøy, opp til 45 kg på det høyeste. Jeg kunne godt merke at jeg ikke har løftet på en stund, men det stoppet ikke PT-en min fra å presse meg videre. Det er i sånne situasjoner jeg virkelig merker hvor bra det er med PT, for jeg ville aldri lagt på så tunge vekter selv. Eller tatt så mange sett med dem. Jeg hadde nok stoppet på 30 kg, og tatt tre sett med 10 repetisjoner hver, og så cruiset gjennom. Så dette var bedre. Grusomt, men bedre.

De siste 20 minuttene ble viet armer, rygg og kjernemuskulatur. Jeg tenkte da først at det verste var over, og at resten ville bli litt mer chill enn løftingen med vektstang, men PT-Ellen hadde andre planer. Jeg fikk kjørt meg helt til siste minutt, og var skjelven i armene da jeg omsider var ferdig. Bra treningsøkt!

Etter timen belønnet jeg meg med en tur tilbake til mitt yndlingsvann i Skullerudmarka. Jeg hadde tenkt å bade, men da jeg kom dit oppdaget jeg vannblemmene på skuldrene mine - et sikkert tegn på 2. grads forbrenning, og bestemte meg for å holde meg i skyggen på land, for sikkerhets skyld. Kanskje jeg prøver meg i sola senere i uka, men enn så lenge tar jeg ingen sjanser. Men det var fremdeles en deilig tur, det var behagelig varmt og svalt i skyggen, og jeg satt der noen timer og leste bok, så på nysgjerrige ekorn som hoppet omkring, og hørte på fuglesang. Denne turen ga meg også en del skritt, og jeg nådde mine 10k i dag. Yey!

De siste par ukene har jeg brukt MyFitnessPal. Altså virkelig brukt den, daglig, til å logge det aller meste. Dette har faktisk gjort meg mer oppmerksom på hva jeg spiser, noe som igjen sikkert har bidratt til at vekta faktisk har gått ned. Jeg har kvittet meg med 2,5 kg siden 18. mai, og det er intet annet enn mirakuløst for meg som generelt ligger i "kanskje 1 kg på en måned"-kategorien. Jeg er helt himmelfallen, og håper jeg klarer å holde dette gående. Det er jo så gøy når det funker!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.