Uke 11 bryter alle regler

Jeg skal liksom ikke trene på dagen før jeg har kveldsvakt, fordi jeg trenger å spare energien og fordi jeg ikke elsker å føle meg klam og svett på jobb. Jeg gjorde et unntak på tirsdag fordi jeg ikke svetter av svømming, og fordi jeg hadde virkelig lyst. I dag gjorde jeg et unntak igjen, fordi det var det eneste tidspunktet som passet for min første PT-time denne uka.

Derfor, i stedet for å ligge hjemme og slappe av med en god bok i sengen til 11-12-tiden, stod jeg opp kl 9 for å spise frokost, pakke ryggsekken og gjøre meg klar til trening. En time senere var jeg på vei ut døra, og kl 10:45 møtte jeg min nye partner in crime.

Det gikk ganske bra, som forventet. Jeg liker henne godt, hun er kjempehyggelig men tøff, og det virker som hun har god peiling på hva hun (og dermed jeg) driver med. Vi snakket litt om planer, trening, mål og kosthold, tok en Inbody-scan (som forventet var resultatet som tatt ut av en skrekkfilm for mennesker som er opptatt av helse), og fikk til slutt en halvtime med trening. Jeg ble plassert på en litt spesiell tredemølle som jeg aldri har prøvd før; den drives framover av personen som går på den, så det er ikke bare et beltebånd som kjører til en angitt hastighet. Den er dessuten bananformet, noe som gjør den mer skånsom for knærne, og når jeg øker motstanden blir den tyngre. Litt som en blanding av en tradisjonell tredemølle og en ellipsemaskin. Jeg trodde først jeg skulle ramle av og dø, men kom egentlig ganske greit inn i det. Den får opp pulsen på en effektiv måte, så denne kommer jeg nok til å bruke en del i framtiden.

Jeg fikk deretter ta noen knallharde TRX-øvelser, samt push-up mot vegg (som etter de første 10 repetisjonene ble overraskende tungt - jeg er virkelig en pinglehulk). Til sist ble jeg plassert på romaskin, hvor jeg brukte 2,5 minutter på å ro 500 meter og bare såvidt overlevde prosessen. Armene mine føltes som gelé etterpå.

Før vi begynte treningen mistet vi et kvarter av tiden fordi brannalarmen gikk (falsk alarm, viste det seg etter ti minutter), så noe treningstid forsvant der, men det var jeg i grunn bare takknemlig for da jeg skjelvende gikk ned til garderoben etter at vi var ferdige.

Neste time blir allerede på mandag, og hjemmeleksen i mellomtiden er å logge alt jeg spiser i dag, i morgen og søndag. And so it begins.

Kommentarer

Populære innlegg