Uke 11 åpner for nye sjanser

Jeg ønsket desperat å få tid til trening i går. Dessverre ville ikke studiene tillate det, og jeg måtte i stedet tilbringe hele formiddagen, ettermiddagen og begynnelsen av kvelden med å jobbe med en komplisert programmeringsoppgave som hadde leveringsfrist i dag morges. Trening hadde vært uendelig mye bedre, men akk, dengang ei. 

I dag hadde jeg kveldsvakt på jobb, noe som vanligvis betyr at jeg ikke prioriterer trening først. Jeg liker å være uthvilt når jeg starter en lang kveldsvakt, og trening gjør at jeg jeg føler meg litt småklam og svett resten av dagen, selv om jeg dusjer rett etterpå. Men så hadde det seg slik at jeg ikke fikk gjort noe svømming forrige uke (som jeg egentlig burde, ifølge min 2-ukersplan), og jeg var rastløs etter gårsdagen. Så jeg tenkte at svømming er jo ikke en aktivitet som gjør at jeg svetter noe særlig, og er jo en av de mer avslappende treningsformene (for meg). 

Så jeg pakket badetøy, dusjsaker og håndkle, og dro til Tøyenbadet noen timer før kveldsvakten skulle begynne. Jeg var der litt over kl 12, og oppdaget til min store glede at det ikke var mange personer i bassenget. Jeg hoppet inn i en av de smalere svømmebanene, hvor det kun var to andre personer, og la på svøm der. Etter en halvtime hadde jeg den svømmebanen helt for meg selv i et kvarters tid (hallelu!), før det kom et par nye mennesker det siste kvarteret. Alt i alt en overraskende positiv opplevelse. Nøkkelen til et vellykket besøk på Tøyenbadet ser altså ut til å være å dra tidlig om formiddagen. 

I dag klarte jeg noe jeg ikke har klart på en stund. Jeg svømte 2 km. Det tok meg 5 minutter mer enn det pleide å gjøre i gode, gamle dager, men jeg kom i mål. Det er ganske ålreit å kjenne at kroppen begynner å bli litt sterkere og sprekere igjen. Kiloene forsvinner kanskje ikke nevneverdig fort, men kroppen merker forbedringer likevel. Det er oppløftende. 

Etter svømmingen og en dusj kunne jeg så nyte badstuen helt for meg selv i et kvarters tid, før jeg skiftet og ruslet ned til bussen som kunne ta meg direkte til jobb. Jeg fikk akkurat nok tid til å stikke innom en butikk og kjøpe en banan på veien, som jeg spiste før kveldsvakten begynte. Den våte badedrakten fikk henge til tørk på vaktrommet. ;) 

Alt i alt en vellykket dag, og en ganske fin start på uka. Jeg er fornøyd. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening