Uke 10 med krampetak

Jeg har besøk av kjæresten hele denne uka, så trening blir litt nedprioritert. Det er allerede for mye tid som forsvinner på jobb og skole, og tiden sammen er verdifull. Til tross for dette valgte jeg å prioritere en styrkeøkt i dag, fordi jeg virkelig ikke vil ramle ut av rutinen nå. Dette blir nok den eneste treningen jeg gjør før søndag (han reiser søndag formiddag), så jeg tenkte det var på sin plass å kjøre på litt ekstra.

Ettersom det også er en ny-ish måned, passet det fint å prøve en utfordring, tenkte jeg. Så jeg lot vektstanga på 15 kg ligge, og grep tak i neste oppgradering - 17,5 kg. Skummelt.

Den gode nyheten er at jeg klarte å gjennomføre styrkeprogrammet med den nye, tyngre vektstangen. Medaljens bakside var at jeg ikke klarte 10 repetisjoner på alle øvelsene. Markløft, skulderpress, biceps curl og benkpress fikk 7 repetisjoner hver, mens knebøy klarte 10 uten problemer. Jeg er sterk i bena. Dermed har jeg gitt meg selv et konkret og oppnåelig mål for denne måneden: Bygge meg opp til 10 repetisjoner for disse øvelsene, med vektstanga på 17.5 kg. Markløft skal nok gå helt fint, tenker jeg. Benkpress også, egentlig. Skulderpress trenger litt mer trening, og biceps er definitivt mitt svakeste punkt. Når jeg imidlertid tenker på at 12,5 kg var tungt for et par måneder siden, tror jeg nok likevel det skal være mulig - men det vil kanskje ta en måneds tid.

I forkant av styrkeprogrammet varmet jeg som vanlig opp med 10 minutter på ellipsemaskinen, så fikk jeg brent av noen ekstra kalorier der også.

På søndag tenker jeg det blir en ny styrkeøkt, etterfulgt av chill yoga. Kun to treningsøkter denne uka er riktig nok litt under målet, men med såpass fremgang i dag, og med en så opptatt uke, velger jeg å være fornøyd likevel.

Kommentarer

Populære innlegg