Uke 8 tar helg

Det er lørdag og jobbhelg, hvilket betyr at det ikke er så mange gruppetimer å velge mellom etter at dagvakten min er ferdig. Det er en ideell sjanse for å kjøre styrkeprogrammet mitt igjen. Jeg begynner å klare noe som ligner en ukentlig rutine for styrketreningen, og det er jo fine greier.

Dermed var det fram med vektstanga igjen, 15 kg, og manualen som jeg denne gangen økte til 8 kg på alle repetisjonene. Og overlevde!

Det ble ingen oppvarming på ellipsemaskin eller noe lignende i dag, fordi jeg hadde begått den fatale feilen å pakke med feil sko. Spinningsko er veldig fine å ha på spinningsykkelen, ikke så veldig fine hvis man skal småjogge på tredemølle. Men jeg kjører jo ikke akkurat det man kan kalle høy intensitet på disse øktene mine, så jeg unngikk skader til tross for dette.

Nok en gang tar jeg dermed helg med god samvittighet, og unner meg litt ekstra kalorier her i sofakroken på lørdagskvelden i min ensomhet. Denne kvelden er vel strengt tatt det eneste jeg får av helg, for i morgen formiddag skal jeg til skolen for å jobbe med kollokviegruppen, og etterpå er det kveldsvakt på jobb. Igjen. Sukk.

Men god helg til alle som ikke har turnusjobb! Jeg misunner dere.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening