Uke 8 svømmer videre

Dette ble dagen for å gi Tøyen-badet en ny sjanse. De siste par gangene jeg har dratt på svømming har jeg valgt Romsås-badet, fordi det er roligere der. Sist gang ble jeg imidlertid så plaget og irritert av småbarn som oppførte seg som om de eide hele bassenget, at jeg ikke helt følte meg klar for et nytt besøk der riktig ennå. 

Første gang jeg var på Tøyen-badet var det den enorme folkemengden i bassenget, samt den lange, kalde gåturen fra garderoben til bassenget (og tilbake igjen) som surnet inntrykket. Jeg er glad for å kunne rapportere at det ikke var like ille denne gangen. Denne gangen hadde de faktisk varme i den lange gangen fra garderoben til bassenget, så jeg slapp å fryse på veien dit. De hadde også lukket døren inn til treningsrommet ved siden av, så ikke alle de som trente der kunne glane på meg da jeg spradet forbi i badedrakt som den vaggende sjøkua jeg er. Enda et plusspoeng. Til sist var det ganske positivt at det var merkbart færre folk. Fremdeles langt mer enn på Romsås, bevares, men ikke så frustrerende som sist. Det hjalp nok at jeg dro litt tidligere på dagen denne gangen. 

Det er to ting Tøyen er bedre på enn Romsås: Bassenget er dobbelt så langt, så det føles kortere når jeg har færre runder fram og tilbake. Dessuten er bassenget tydelig delt opp med egne svømmebaner for oss som er der for å svømme, og eget område for de som er der for å leke og plaske rundt (sånn som barnefamilier). Jeg er her, og de er langt der borte. Fantastisk. 

Dagens tur var faktisk så positiv at jeg tror nok jeg drar til Tøyen neste gang også. Da kan jeg jo prøve å komme meg avgårde enda tidligere, og se hvor mange folk det er der da. Vi får se om et par ukers tid. 

Forøvrig svømte jeg 1800 meter i dag. Jeg satser på 1900 neste gang. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening