Avspenning

Jeg slet litt med å bestemme meg for om jeg skulle dra på trening i dag, og hva jeg eventuelt skulle gjøre. Motivasjonen var ikke helt der, og etter 7 timer med intens fokusering på første dag i ny jobb var hodet litt som vassen havregrøt.

Det var da, mens jeg satt på t-banen på vei inn mot sentrum og desperat sveipet meg inn på ulike gruppetimer hos ymse Elixia-sentre, at jeg kom på at Yin Yoga er en veldig lun, avslappende og deilig time, og at dette kunne være akkurat det jeg hadde behov for. Nede i Bjørvika skulle en time begynne en liten time etter at arbeidsdagen min var over, så da dro jeg dit. (Alternativet var å dra rett hjem og sovne på sofaen - på ingen måte en god prognose.)

Greit nok, så oppfyller ikke Yin Yoga mine kriterier om høy puls og svette, men en del av treningsutfordringen for meg er som kjent å bare komme meg dit, så uansett hva jeg har gjort, teller det hvis jeg har sjekket inn på Elixia og vært der minst en halvtime. Yoga-timen varte i 60 minutter, og i tillegg til å gi meg sårt tiltrengt avspenning, fikk jeg også strekke og tøye på noen rimelig stive og støle muskler. Det var rett og slett deilig. Og litt vondt - men mest deilig.

På veien hjem etterpå handlet jeg, og til tross for en allerede middagssulten mage og store sjokoladeplater på tilbud, lot jeg være å kjøpe noe annet enn mat. Hurra!

Så nå sitter jeg her i sofaen, som et tvilsomt bilde av sunnhet, og er stuptrøtt kl 21:30 om kvelden. I dag har jeg stått opp kl 6, startet i ny jobb, dratt på trening etterpå, og latt være å kjøpe eller spise snop. Ting som vanlige, friske folk gjør nærmest automatisk, men som for meg er en heltedåd. Jeg føler meg fullstendig utslitt, men er helt klart fornøyd.

Lurer på hvor lenge jeg holder ut denne gangen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening