Nytt comeback

Ja, nei, hva skal man si? April ble en laber treningsmåned. Påsken ødela litt. Latskap ødela mye. Jeg har ingen unnskyldninger. Jeg prøver å skjerpe meg. Igjen.

Hvordan bedre sparke seg brutalt og nådeløst i gang igjen enn med en joggetur rundt Sognsvann en solskinnsdag i mai? (En svømmetur, kanskje, hvis det ikke var så kaldt i vannet fremdeles.) Jeg var ikke helt i stemning for treningssenter, jeg var mer gira på å komme meg litt ut i frisk luft og natur og sol, så dermed ble det joggetur.

Når jeg sier "joggetur," så innebærer det ca 1/3 faktisk jogging, og 2/3 gåing, altså. Jeg er på ingen måte i god form nå for tiden. Sist gang jeg tok en joggetur noe sted må nok være over et år siden nå. I tillegg har det gått noen uker siden sist jeg gjorde noe som helst treningsrelatert overhodet. Det kom derfor ikke som noen overraskelse på meg at dette ville gjøre vondt. Og vondt gjorde det.

Når jeg tenker tilbake på 2013 og 2014, så begriper jeg ikke hvordan jeg klarte å faktisk jogge rundt halve vannet uten pause. Det føles totalt uvirkelig nå - var jeg virkelig i så god form den gangen? Wow. Dit vil jeg tilbake til, så jeg håper jeg klarer flere joggeturer nå i løpet av våren, sommeren og høsten. Det hadde vært kult.

Utslitt og støl allerede før jeg var ferdig med joggingen, men jeg kom i mål. Jeg kom meg hele veien rundt. Jeg hadde blodsmak i munnen, føttene og lårmusklene skrek i desperat og angsfylt protest, og det sved i halsen - men jeg klarte det. Til og med på under en time. Det var jævlig, men litt godt. Men mest jævlig. Ingen vits i å prøve å rosemale dette. Det er alltid jævlig i starten, men jeg vet det blir bedre hvis jeg fortsetter, så jeg vil gjerne fortsette.

Dette var altså mitt treningscomeback etter noen ukers fravær. I tillegg har jeg passet på å spise fornuftig de siste par dagene, og føler meg generelt litt mer motivert til å passe litt bedre på helsen igjen. Vi får håpe det varer en liten stund nå da. Jeg er virkelig ikke flink til å holde ting gående. Til gjengjeld er jeg sabla flink til å prøve på nytt, og på nytt, og på nytt ...

Kommentarer

  1. Du er helt utrolig god til å holde ut og fortsette, og starte på nytt, faktisk! <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening