Never miss a Monday?

Et gammelt jungelord sier "Never miss a Monday." Det handler om å starte en ny uke sterkt, og å ta kontroll over den med det samme. Jeg liker tanken, og prinsippet, selv om man selvsagt ikke alltid kan ta det bokstavelig.

I går måtte jeg misse en mandag, fordi jeg var på en liten tur med København-båten. Det er dessverre dårlig med treningslokaler på DFDS Pearl, og de timene jeg hadde i København sentrum før avgang ble heller ikke de mest aktive (men jeg fikk endelig sett Logan på kino, som den siste i verden).

I stedet ble dette min mandag. Tirsdag er jo fremdeles relativt tidlig i uka, så det er godt nok for meg. Dessuten misset jeg mandag forrige uke også, og det gikk jo ganske bra likevel.

For én uke siden kjørte jeg mitt styrkeprogram Vero Boot Camp, så da gjorde jeg like gjerne det samme i dag. Jeg valgte å ikke øke noe særlig på vekter denne gangen, fordi jeg er redd for å overbelaste og gå på en smell. Til gjengjeld husket jeg denne gangen å ta med biceps curl med vektstang, så litt mer ble det da likevel.

Det første jeg la merke til i etterkant av treningen, er at jeg på ingen måte er like sår og støl som jeg var etter økten forrige tirsdag. Kroppen min begynner altså å bli mer vant til treningen igjen. Hurra hurra! Forhåpentligvis vil det innebære at jeg ikke kommer til å være totalt krøpling de neste par dagene.

Det andre jeg har lagt merke til (og det KAN være mest psykisk, fordi det har jo ikke akkurat gått lang tid), er en noe strammere overarm. Det er nesten så jeg kan kjenne at det ligger noen biceps og lurer under der, og at de har blitt strammere og hardere enn de var for en uke siden. Som sagt, det kan nok være mest psykisk, men hey, jeg tar det jeg får. Så lenge jeg føler meg bedre, så føler jeg meg bedre, og det er jo det det hele handler om.

Til tross for trening og forholdsvis saklig kosthold, hadde jeg gått litt opp i vekt i forrige uke. Jeg velger å skylde på økt muskelmasse, for å unngå å bli demotivert. I morgen prøver jeg vekta igjen (forsøker å begrense veiing til max én gang i uka, for å ikke bli sykelig opptatt av det), og ser hva som har skjedd. Jeg har en ganske usunn og kaloririk helg bak meg, samt to usunne dager på båten, så jeg forventer ikke egentlig at det skal se noe særlig bra ut. Så får jeg heller prøve å kompensere for det denne uken.

Ønsker dere alle en fantastisk uke!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening