Ny styrkeøkt

Tirsdag igjen. En hel uke har gått siden forrige trening, mye fordi jeg knapt har vært å stand til å røre på meg, og dels fordi jeg har vært en del opptatt. Sånt skjer.

Kanskje til tross for bedre vitende, dro jeg tilbake til samme styrketime i dag. Jeg hadde jo tross alt overlevd forrige uke, så da burde jeg klare å gjøre det en gang til.

Forrige uke var det en vikar som hadde timen, så denne gangen møtte jeg den faste instruktøren for første gang. Hun var like dyktig (grusom og ondskapsfull) som vikaren, og kjørte oss raskere gjennom flere øvelser. Jeg hadde vært litt dum i forkant av treningen, og ikke spist siden frokost (timen begynte 18:10), så da det var ca 10 minutter igjen ble jeg svimmel og måtte sette meg ned og drikke vann. Flaut. Da hadde jeg også presset meg selv godt, til og forbi det punktet hvor svetten dryppet, så jeg våger å konkludere med at det var god trening. (Det skal sies at jeg kom tilbake til den siste innspurten, og fullførte - om ikke med stil.)

Det har vært gledelig å oppdage at jeg i grunn har hatt det helt åkei nå de to dagene etter denne timen, så den verste kneika gikk tydeligvis over etter forrige runde. Utrolig for fort kroppen lærer seg å tåle uvante påkjenninger, altså. Nå har jeg til og med en ambisjon om å klare en økt til, før uka er over.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening