Spinning og styrke

Jeg hadde opprinnelig planlagt en Power-time i dag. Så innså jeg at den var kort tid etter at jobbkurset ville være ferdig for dagen, og at det ikke hadde falt meg inn å ta med treningstøyet dit. Å dra hjem for å hente sakene og så dra til trening ville bli stress, og stress er ikke bra for meg. Derfor endret jeg litt på dagens planer.

Det begynner å nærme seg et par uker siden forrige Power-time, så jeg burde vel kanskje prioritert den, men det er også nesten en uke siden forrige spinningtime, så derfor booket jeg meg på en av disse som begynte kl 19.

Den gode nyheten er at jeg ikke lenger får vondt i rumpa av spinningtimer. Det har jeg vel egentlig ikke fått på et par uker, men det slo meg først i dag. Den dårlige nyheten er at spinningtimen kun var på 45 minutter, så jeg fikk ikke svettet fullt så mye som jeg hadde tenkt. Den andre gode nyheten er at jeg jobbet godt i løpet av de 45 minuttene, og klarte å bli klam og varm og til og med svette noen dråper.

Den tredje gode nyheten er at jeg bestemte meg for å ta noen kjappe styrkeøvelser på overkroppen etterpå, siden jeg hadde et kvarter "til gode." Det ble til tre sett med lat pulldown, tre sett med low row, og tre sett med benkpress. På alle utfordret jeg meg selv til å ta det litt tyngre enn før, med færre repetisjoner, i et optimistisk forsøk på å kanskje bygge litt muskler. Blant annet dristet jeg meg til 30 kg på benkpressen igjen, noe jeg har fryktet og unngått i hele høst fordi jeg var redd jeg ikke lenger ville klare det etter å ha sluntret unna i løpet av sommeren. Så jeg har holdt meg på de trygge 20 kiloene (altså kun stanga), men i dag satset jeg litt ekstra.

Det ble ikke mer enn fire repetisjoner på hvert sett, men det er da en start. Og jeg klarte det. Jeg mistet ikke stanga brutalt ned på brystkassen min eller noe tilsvarende idiotisk mens jeg lå på benken, og det er sannelig ikke for gæli, det heller.

Resten av uken vil "treningen" komme i form av spaserturer, ettersom dansken kommer på helgebesøk i morgen, og kommer såpass tidlig at jeg ikke får tid til å trene først. Jeg kommer ikke til å blogge om spaserturer, for jeg klarer fremdeles ikke å tenke på det som "ordentlig" trening, men det vil i alle fall bli noe bevegelse. Så får jeg heller jobbe ekstra hardt neste uke igjen.

Kommentarer

Populære innlegg