Styrketorsdag

Jeg kjørte i dag det som begynner å ta form som mitt faste styrkeprogram. Det kan variere litt fra gang til gang, avhengig av hvor mye tid jeg har, men gitt at jeg har en time på meg, skal jeg kunne komme gjennom det hele. Jeg begynner med 10 minutters oppvarming på elipsemaskin eller tredemølle, og går så i gang med følgende:

Benkpress 20 kg
Knebøy med vektstang 30 kg
Low row 26 kg
Leg press 65 kg
Skulderpress på maskin 15 kg
Leg extension 45 kg
Biceps med vektstang 15 kg
Magecrunch på maskin 25 kg
Lat pulldown 33 kg

Hvis jeg har tid (og energi igjen), prøver jeg avslutningsvis å få inn en kilometer på tredemølla hvis jeg ikke har brukt det som oppvarming. I dag brukte jeg ganske nøyaktig 9 minutter på den kilometeren, og det er ikke så verst til meg å være.

I dag økte jeg både litt vekt og litt antall repetisjoner på diverse øvelser. Det var jeg fornøyd med.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.