Kardiofredag

Som planlagt dro jeg tilbake til Cardio Step i dag, for å sjekke om det ville oppleves like jævlig som det gjorde for en uke siden. Det korte svaret er JA, det var omtrent like jævlig.

Som et lyspunkt kan jeg nevnte at jeg ikke var nære ved å besvime etterpå denne gangen. Men det var sannsynligvis mest fordi jeg var tidligere ute med å redusere intensiteten nå enn jeg var sist gang, og tok en del flere av trinnene på gulvet i stedet for på stepkassen. Ikke akkurat den store vinnerfølelsen av å gjøre det, men det var i alle fall bedre enn å føle at gulvet svinger på en faretruende måte.

Et par ytre faktorer kan også ha påvirket energinivået mitt mens dette marerittet pågikk:
1) Jeg hadde hatt en full runde styrketrening dagen før, og
2) Jeg hadde "varmet opp" med 10 minutter på tredemølla før timen begynte, hvor jeg kjørte både hastighet og puls ganske høyt opp - jeg var altså allerede litt sliten da jeg kom inn i salen.

Uansett så overlevde jeg i alle fall, og jeg overlevde halvtimen med stretching etterpå. Dermed var det duket for en treningsløs helg, fordi livet kommer i veien og Elixia har så smal åpningstid på lørdager og søndager (sukk).

Men en total på 5 treningsøkter i løpet av uka er jeg ikke direkte misfornøyd. Dette begynner å minne om 2012- og 2013-Vero. Jeg likte henne. Hun var flink.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.