Tilbake til bassenget

Sist gang jeg svømte, sånn skikkelig, var i begynnelsen av juli i fjor. Dette vet jeg bare fordi jeg har tagget innleggene mine. Sist gang jeg var i et basseng var i oktober, men da svømte jeg ikke, da bare herjet vi. Sist gang jeg svømte, sånn skikkelig, i basseng, var for nesten et år siden. Februar i fjor. Dæven. Det er lenge siden, det.

Faktisk så lenge siden at da jeg snublet inn døren på Domus Athletica i dag, måtte de reaktivere medlemskortet mitt fordi det hadde gått så lang tid siden forrige gang det ble brukt (selv om jeg har vært økonomisk støttemedlem gjennom hele 2014).

Konklusjon: Det var jaggu på tide at jeg sparket meg uti bassenget igjen. Svømming er jo så digg, og så allsidig, og gir en god poengsum hos Fitocracy. Hvis jeg drar på et fornuftig tidspunkt (for eksempel på formiddagen en ukedag, slik jeg gjorde denne gangen) trenger jeg heller ikke rives i stykker av ønsket om å drukne horden av andre svømmere som enten er så trege at de er i veien, eller så raske at de spruter og plasker overalt.

Svømmeformen har holdt seg bra, til tross for at det er et solid halvår siden sist jeg tok mer enn 20 svømmetak i strekk. Det gikk helt greit å nedlegge to kilometer på en time, slik jeg alltid har gjort. Joda, etter at jeg var kommet halvveis begynte det å verke litt i ben, rygg og armer, men ikke verre enn at jeg klarte å holde ut til målet (og etterpå følte at jeg sikkert kunne tatt noen runder til). Kjapp har jeg aldri vært, men utholdenheten min i vann er det ingenting galt med. Noen fordeler må man få når man er halvt sjøku.

11 treningsdager på rad, folkens. Her går det unna! Jeg begynner nesten å føle meg litt ... sprek?

Kommentarer

  1. Spreking! 11 på rad er fenomenalt!

    SvarSlett
  2. Og en fordel med nattarbeid er kanskje at du oftere er ledig på tidspunkt hvor bassenget er tomt? Heia svømme-Vero!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening