Mandagsrot

Mandag er spinningdag. Slik har det vært siden tidenes morgen, og etter en kjedelig pause som førte til kaos og ubalanse i treningsrutiner, er det heldigvis slik igjen. Bortsett fra at jeg rota det til, da.

Jeg hadde tenkt meg på spinning. Jeg hadde faktisk tenkt meg på boksing først, og SÅ på spinning. AMBISJONER!

Så kom jeg på at boksingen alltid går litt over tiden, og at det derfor ville bli stress for meg å rekke spinning etterpå med mindre jeg forlot boksetimen tidlig (noe jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke ville fått til). For ikke å snakke om at jeg hvis jeg ikke møter opp minst 20 minutter før timen begynner, kommer en eller annen frekkas til å ta den faste sykkelplassen min, og da ville jo livet mitt vært over.

Så jeg avlyste boksetimen, og belaget meg på bare spinning. (Som jo ikke er "bare," det heller.)

Da jeg kom til Elixia innså jeg tabben min. Jeg var en time for tidlig ute. Hjernen min hadde rotet det til, og fortalt meg at spinnngtimen skulle begynne når det faktisk var boksingen. Dermed ble det altså boksing likevel, og bevares, det er en fantastisk time som jeg er glad jeg fikk vært med på. Dessverre betydde det at spinning utgikk. Ikke bare fordi den begynte før jeg var ferdig inne i kamprommet, men også fordi jeg da allerede hadde en avtale med en venninne rett etterpå som ikke kunne avlyses.

Det merkes at jeg har ramlet litt ut av den faste mandagsrutinen, ja. En slik tabbe ville aldri skjedd for et år siden. Da møtte jeg opp til mandagsspinning nesten som på autopilot, uten at jeg trengte å tenke over når den begynte. Målet for de neste par månedene er å komme tilbake dit. Neste mandag skal bli uten knot.

Det gjør forøvrig vondt i hjertet å innse at jeg bare må gi opp ballettimene på Ullevål. Opprinnelig var de på tirsdager, men i fjor høst ble de flyttet til mandager, og der er de fremdeles. Pokker. Hvorfor skal nesten alle yndlingstimene mine være på mandager? Hva ER dette for en konspirasjon?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening