Alt skjer på mandager

Selv om det er mandag og jeg egentlig har bestemt meg for at mandag er spinningdag, ble det ballett i stedet denne gangen. Rett og slett fordi Jonas skulle være borte akkurat i dag, så derfor ville jeg benytte anledningen til å besøke denne nydelige dansetimen som jeg har savnet så mye.

Det var vel en god stund før jul sist jeg fikk med meg en ballettime. Det kjennes. Timen hadde ikke endret seg siden sist, og jeg pinte meg gjennom de samme styrkeøvelsene som tidligere, de som etter bare noen sekunder gjør så vondt at jeg får lyst til å grine. Disse øvelsene får meg til og med til å svette litt. Meg! Svette! Jeg skylder på de tunge bena mine; det er mange kilo som løftes der, og de skal løftes ofte og raskt. Au.

Jeg lurer på om det vil hjelpe hvis jeg sender Elixia en mail og bønnfaller dem om å flytte ballettimen fra mandag til tirsdag, onsdag, torsdag eller søndag. Det er skikkelig kjedelig at alt det jeg liker best skal foregå på mandager. Kjedelig, og veldig typisk. Spinning. Ballett. Boksing (men boksingen går heldigvis også på fredager, så der har jeg i alle fall et alternativ). Jeg vurderte et kort øyeblikk å bli med i en skotsk folkedansgruppe (jeg danset da jeg bodde i Skottland, og har alltid savnet det etter at jeg flyttet hjem til Norge), til jeg fant ut at de danser hver mandag - selvfølgelig. Enn om verden bare kunne ha rettet seg etter mine behov og mine ønsker? Så mye enklere alt hadde vært da.

Fram til den eventuelt begynner å gjøre det, får jeg sette pris på det jeg faktisk får vært med på, og huske at dette strengt tatt er et luksusproblem. Det motsatte - å ikke ha noen aktiviteter på mandager som fristet - ville vært mye verre.

Ønsker alle en god uke! Nå kommer jeg til å reise bort tidlig fredag morgen og være utenbys til over helga, så jeg får bare kline til og sørge for å utnytte hver dag fram til da. Det skal jeg få til. Nå er jeg jo virkelig "on a roll," som de sier.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.