Nerdens julehevn

Det er bare noen få dager igjen til jul. Kjøkkenskapet er fullt av snop. Kjøleskapet er fullt av mat og julebrus. Fryseren er full av riskrem. Kjøkkenbenken er full av pepperkaker og ingridienser til blivende krumkaker og Delfiakake. I en liten haug på badegulvet ligger treningstøyet i en odør av stram svette etter ukas innsats. For første gang på jeg vet ikke hvor lenge, er jeg faktisk litt fornøyd med meg selv. Jeg har ikke ligget på latsiden. Jeg har vært flink.

Jeg tok en dobbelttime på fredag. Først spinning med Kjekke-Jonas, hvor jeg egentlig hadde tenkt å ta det rolig fordi jeg skulle ta en annen time rett etterpå. Jeg klarte selvfølgelig ikke å ta det rolig. Det er faktisk helt umulig i de timene der. Jeg får alt for mye motivasjon og energi til å slække, og før jeg vet ordet av det er 55 minutter gått og jeg halvt ligger over styret på spinningsykkelen og gisper etter luft. Da var det jo kjekt at jeg slepte meg rett inn i boksesalen etterpå.

Boksetimene har jo heller ikke for vane å være nevnverdig rolige, men her måtte jeg faktisk ta meg selv i nakken et par ganger i løpet av økten, rett og slett fordi jeg fikk et par små strøk av svimmelhet. Jeg vekslet mellom å gi (nesten) alt, med både slag og spark, til å omtrent bare henge på sekken for å hente meg inn igjen. Jeg ønsket at jeg hadde hatt en større drikkeflaske.

Om jeg angret på dette ville stuntet? Selvsagt ikke. Jeg var knallfornøyd da jeg slepte meg hjem etterpå og koste meg med en god middag med verdens beste samvittighet til dessert.

Så kom lørdag. Styrkedag. Jeg bestemte meg for å plage de store muskelgruppene; det er jo de viktigste. Først ti minutters oppvarming på elipsemaskin. (Noen ting forandrer seg aldri.) Så benkpress. Jeg liker å begynne med benkpress, kanskje fordi det er den jeg synes er tyngst, så det er greit å ta den i starten, før jeg blir for sliten til å presse noe som helst. Fremdeles 30 kg (og der blir jeg nok en stund før jeg legger på noe mer), men denne gangen klokket jeg inn hele 7 repetisjoner. Dette, kunne Fitocracy fortelle meg etter at jeg hadde loggført, var en ny rekord. Juhu! Nå skimter jeg 8 repetisjoner i horisonten. Så gøy!

Etter benkpress fulgte først knebøy, så markløft. Videre skulderpress (5 kg på manualer nå, ye!), utfall med manualer, og biceps curl (8 kg på manualer). Jevnt over holdt jeg meg på 3 x 10 på alle disse, bortsett fra utfall som fikk 6 x 10 fordi utfall er jævlig men har også en magisk effekt.

Avsluttet med 1 km på tredemølla som vanlig. Jeg var langt unna den tidligere rekorden på 6:49, men det var som forventet.

Håper å få til en økt eller to før julaften, men vi får se. Det er litt å gjøre sånn helt på tampen, både av rydding og vasking og baking og pakkelevering og sosialisering. I tillegg har jeg fremdeles ikke spilt ferdig Dragon Age Inquisition (enda det er over en måned siden jeg kjøpte det - SKANDALE). For lite tid, for mye liv.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.