Vondt i alt

Unnskyld meg, men hva slags materiale er ballettdansere laget av, egentlig? For hvis de små øvelsene vi gjør på ballettimene på mandager er noen indikasjon på et mer strukturert treningsopplegg for ordentlige dansere, kan de umulig være laget av kjøtt og blod slik som oss andre dødelige. Eventuelt er det bare jeg som er fryktelig pysete, og overhodet ikke har trente dansemuskler. Det er vel heller sannsynligvis det siste, sånn egentlig.

En forrykende intens treningsøkt i dag, altså. Salig blanding av enkle, morsomme dansetrinn og brutale, utilgivelige øvelser som utfordrer styrke og balanse. Jeg skar kledelige grimaser i ansiktet mer enn én gang i løpet av disse sekvensene, og jeg svettet, og jeg hadde litt lyst til å gråte et par ganger. Hurra!

Hvis jeg fortsetter med dette sånn omtrent annenhver mandag, forventer jeg å få en fantastisk figur etter hvert, med verdens beste og rakeste holdning. Og fy pokker så sterke muskler jeg skal få i tær, ankler, legger og lår etter hvert. Jeg kan ikke forstå noe annet, når det gjør så vondt etter en liten time. Armer og skuldre, mage og rygg får også kjørt seg ganske bra, og strengt tatt er det utrolig at jeg overhodet er i stand til å gå ut derfra etterpå.

Flere folk burde prøve seg på denne timen. Den er tidvis litt jævlig, men samtidig akkurat så morsom og spesiell at det er verdt det. I alle fall hvis man liker dans og klassisk musikk. Som skapt for meg, i alle fall!

Kommentarer

  1. Jeg er så nysgjerrig på hva slags øvelser dere gjør! Kan du ikke forklare eller finne noen illustrasjonsbilder? :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.