Trøtte treningsdager

Fredag ble boksedag denne uken. Såvidt. Jeg hadde glemt å sette klokka på ringing da jeg la meg i morges, og våknet lett panisk like før kl. 16, livredd for å ha forsovet meg. Heldigvis gikk det bra, jeg fikk 45 minutter på meg før jeg måtte dra hjemmefra, men man kan trygt si at jeg ikke følte meg nevneverdig våken eller opplagt. Jeg vurderte seriøst å avbestille timen, før jeg mumlet noe om "pain is temporary, glory is forever" og rullet ut av sengen med et lidende snøft.

Akk, for et liv.

Som forventet ble jeg selvfølgelig veldig glad for at jeg hadde kommet meg avgårde, sånn etter hvert. Jeg kviknet til da boksetimen begynte, og kjørte på hardere enn jeg i utgangspunktet hadde trodd jeg ville gidde eller orke. I løpet av timen klarte jeg å svette, hvese, snøfte, pese og stønne (på en sånn sexy maskulin måte) mens jeg danset rundt boksesekken og slengte ut jabs og power punches og alt innimellom. Jeg unnet meg til og med et par spark, fordi jeg er en liten rebell som av og til gjør ting selv om jeg ikke har fått beskjed om å gjøre det. Tenke seg til.

Dermed er ukas fjerde treningsøkt i boks, og i morgen unner jeg meg en rolig, avslappende lørdagskveld hjemme med taco og film, etter at jeg våkner og før jeg skal på jobb igjen. Det er unektelig ekstra slitsomt å trene når jeg har en lang rekke nattevakter, men dette skal jeg overleve. Tenker det må bli en ny styrkeøkt på søndag, og så får vi se om jeg ikke klarer å løpe den der kilometeren min på 6:48 i stedet for 6:49. Dette blir spennende, folkens! Følg med i overimorgen! PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOREVER!

Kommentarer

  1. For en effektiv uke! Heia Seige-Vero! :-D

    SvarSlett
  2. Hvordan har det gått med treningen i det siste da? Klart å trykke inn noen økter mellom slitsomme nattevakter?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50