Ny uke, nye muligheter

Så gikk det ikke helt som planlagt i helga. Jeg hadde gledet meg masse til å dra på spinning lørdag morgen. Jeg hadde ikke regnet med at jeg fremdeles skulle sitte fast i nattevakt-døgnrytmen, og at jeg dermed ikke skulle klare å sovne før klokken halv seks (og da mener jeg ikke fredag ettermiddag). Da var det egentlig bare å svelge stoltheten og kansellere den timen; om jeg så skulle klare å stå opp fire timer senere, ville jeg aldri fått en spesielt bra treningsøkt etter så lite søvn. Det var bittert, men nødvendig. I stedet sov jeg til klokken halv to lørdag ettermiddag, da jeg våknet av at venninnen min ringte på døra, som kom på besøk til avtalt tid. Jeg hadde tydeligvis ikke registrert vekkerklokka som visstnok hadde gått av en time tidligere. Sånn kan det gå.

Til syvende og sist ble det da ingen trening på lørdag, for etter at besøket kom var resten av ettermiddagen og kvelden travel. Det samme gjaldt søndag; jeg sov til langt ut på formiddagen, og etterpå hadde jeg planer (som jeg bare såvidt rakk, fordi jeg sov så lenge).

I kveld skal jeg tilbake på jobb for fire nye netter, men jeg kom meg en tur på Elixia nå i ettermiddag likevel, et par timer etter å ha våknet. Der ventet en ny runde styrketrening, hvor jeg nå jobber målbevisst mot å kunne bruke stadig tyngre vekter. I den forstand var dagens økt en seier, for jeg brukte faktisk tyngre vekter enn sist.

Forrige uke var det 3 x 10 repetisjoner med 25 kg på benkpress, hvor jeg forsiktig prøvde fem repetisjoner til slutt med 27.5 kg. I dag tok jeg alle settene på 27.5 kg, med 4 x 7 repetisjoner. Jeg har et lønnlig håp om at jeg kan klare å pumpe meg opp til 30 kg i løpet av september.

Jeg tok også i bruk en litt tyngre vektstang på biceps curl etterpå, hvor jeg gikk fra min trofaste 12.5 kg til en litt mer ondsinnet 15 kg. Det kjentes godt, på en sånn smertefull måte som fikk meg til å svette.

Jeg sliter fortsatt med 3 x 10 repetisjoner på triceps extensions med 10 kg, så jeg holdt meg på den samme der i dag. Arnold Press er også såpass hard med manualer på 4 kg at jeg beholdt de også.

Til slutt ventet en kilometer på tredemølla, som nå begynner å bli en slags trend etter styrkeøktene mine. Kun én kilometer hver gang, men jeg skal prøve å komme litt raskere i mål for hver gang. I forrige uke brukte jeg 7 minutter og 10 sekunder på den kilometeren. I dag brukte jeg 6 sekunder mindre. Det snegler seg framover, folkens!

Trening + nattevakter er definitivt en utfordring, men jeg skal dæven døtte meg ta den! Jeg har allerede booket halvannen time med yoga for i morgen kveld, og har egentlig treningsplaner for resten av uka bortsett fra søndag og kanskje onsdag. Dette skal gå bra!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.