The Blerch

Ukens treningsfinale ble lørdagsspinning med Jan Tore, som beæret Colosseum med en fantastisk time (som alltid). Denne gangen kjørte han Springsteen-tema, hvor all musikken var viet The Boss, og han selv syklet som en gærning iført dongeribukse. Wow. Det var vill jubel i fullsatt sal, og topp stemning som alltid. Absolutt verdt å stå opp tidlig for, selv om jeg hatet meg selv klokken 9 i morges da vekkerklokken gikk av.

Det er nesten så jeg tenker det er bra at han bare gjør dette annenhver lørdag nå, i stedet for hver, for så høy intensitet må vel være farlig i lengden? Om ikke for ham, så i alle fall for oss, for jæven hårrå som jeg svettet i dag! Jeg hadde en makspuls på 92% og en gjennomsnittspuls på 82%, og det enda med sånn passe vonde muskler etter både onsdagens Styrke & Core og gårsdagens PT-terror. Kort fortalt var jeg veldig fornøyd med meg selv, og selv om sykkelen ikke flyttet så mye som en centimeter på seg, føltes det som om jeg i stor grad hadde syklet fra The Blerch.

Hva er The Blerch? Vel, en fabelaktig komiker som kalles The Oatmeal har laget en seriestripe om dette fenomenet, og jeg kjente meg veldig igjen i det. For en opplysende aha-opplevelse (og en god latter) kan jeg henvise til den aktuelle seriestripen her. Her er en smakebit:


Vel bekomme!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.