Tidspress

Jeg rekker jo ikke å blogge lenger engang, jeg. Det går i full fart fra morgen til kveld, og når det ikke går i full fart er det fordi jeg har sovnet av utmattelse. Disse sporadiske arbeidstidene har gjort meg fullstendig døgnvill. Jeg vet knapt nok hvilken dag det er. I dag er visst lørdag, men det føles som en mandag. Jeg hadde nemlig fri i går og dagen før, men måtte jobbe i dag, og skal jobbe i morgen og dagen etter også. Ordet "helg" har ingen betydning lenger. Noe ganske annet enn den behagelige, rutinepregede livsstilen jeg har hatt de siste tre årene.

Det ble altså ingen spinning på meg i morges, fordi jeg var på jobb. Det var litt bittert, der jeg stod og tømte en urinpose og tenkte at akkurat nå var det en sal på Colosseum som var full av glade, energiske mennesker, ledet an av en enda mer energisk instruktør. Jeg følte meg alt annet enn energisk, der jeg gikk og gjespet sammen med mine kolleger. Akk. Skulderen verket også, for første gang på lenge (bortsett fra tidligere i uka, også da etter noen arbeidstimer). Dermed tenkte jeg at en time Styrke & Core etter jobb kunne være bra for meg, så da dro jeg på den. Noe trening måtte jeg tross alt få med meg, selv om det ikke kunne bli spinning denne gangen heller. Jeg gønna like gjerne på med 20 kg på knebøy og 20 kg på markløft. Au. I tillegg innså jeg at jeg neste gang sikkert kan øke manualene fra 5 kg til 6 kg, for alle øvelsene med disse gikk egentlig ganske greit. Men de knebøyene, altså. Jeg tror det var de som gjorde at jeg var litt kvalm mot slutten av timen. Eventuelt holder jeg bare på å bli syk, for jeg er fremdeles litt uggen nå, tre timer og en solid porsjon mat senere. Det blir ikke lenge til jeg tar kvelden, for å si det sånn, selv om klokka bare såvidt har passert åtte. Flaut. Jeg føler meg gammal.

Jeg blogget ikke i går (igjen dette med tid), men jeg kan absolutt si at jeg trenet. Det var nydelig vær i Oslo, og ekstra nydelig var det på Sognsvann. Jeg dro derfor opp dit tidlig på formiddagen, og i løpet av de seks timene jeg tilbragte der, klarte jeg både en joggetur rundt vannet (25 minutter), samt en svømmetur over til motsatt side og tilbake (1 time). Opprinnelig hadde jeg tenkt meg på yoga etterpå, men mens jeg lå der i solskinnet og varmet meg som den sjøkua jeg er, fant jeg ut at jeg hadde gjort en god innsats allerede og heller ville nyte finværet og naturen en ekstra time. Et godt valg, vil jeg påstå. Dessuten var det skikkelig digg å bare ligge rett ut på pleddet etter all den aktiviteten. Velfortjent!

Den gode nyheten er at jeg ikke har kveldsvakt på mandagen som kommer, slik at jeg da får med meg en time med mandagsspinning. Det blir første gang på nesten tre måneder, så det gleder jeg meg skikkelig til. Bare hodepinen og kvalmen gir seg, da.

Kommentarer

  1. Hva er ikke litt slitsom spinning som kur for all verdens kvalme og svimmelhet? :-P Neida, jeg håper virkelig du føler deg bedre i dag (for en somlekopp jeg er på å kommentere for tida)!

    Viktig å nyte sommeren før den blir til høst også, så syns absolutt du gjjorde en supert valg med den Sognsvann-turen. :-)

    Høres ikke noe greit ut med sånne tilfeldige vakter, forstår veldig godt at det blir både forvirrende og slitsomt i lengden! Men stå på, det er bare en liten høst... Også krysser vi fingrene for den skuldra, du må være forsiktig på jobb slik at du ikke får tilbake den betennelsen altså.

    Heiaklem fra Hanne :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.