En liten skyldbetynget oppdatering

Det har altså gått så lenge siden sist jeg blogget at jeg har fått spørsmål om hva som skjer. Ops. Jeg har forsømt bloggen, og skammer meg massivt. Det har sine årsaker, men jeg skal ikke kjede folk med en monolog full av unnskyldninger. I stedet hopper jeg rett til saken:

Det ble trening i løpet av helga, da jeg dro på hyttetur. Ikke trening i den forstand at jeg trakk i treningstøyet og prøvde å drepe meg selv, men i den forstand at jeg holdt meg ganske aktiv. Den hytta jeg dro til lå nemlig ganske langt inn og opp i østmarka, noe som bød på en ca 45 minutters lang tur med passe tung ryggsekk både ved ankomst og avreise (skjønt avreisen skjemte oss bort med en del nedoverbakker). Samtidig benyttet jeg anledningen til et par lengre svømmeturer i det fredelige, folketomme tjernet som lå rett ved hytta (ca en halvtime hver gang, tror jeg, sånn omtrent, kanskje, jeg-så-ikke-på-klokka-men-det-føltes-litt-sånn). Ettersom Røde Kors består av spreke turfolk, ble det attpåtil en lengre tur i marka på lørdagen, på totalt halvannen time eller så, i ganske ulendt terreng som gikk veldig mye opp og ned. (For meg har faktisk nedoverbakker blitt det verste, for det er der jeg er mest truendes til å snuble og gå på trynet og brekke et eller annet. I oppoverbakkene blir jeg bare sliten, og holder meg stødig på beina, uten fare for å liv og lemmer.)

Etter at jeg kom hjem på søndag har det imidlertid ikke vært noe trening. På søndag ble det ikke tid, og i går sløste jeg bort hele dagen på Downton Abbey. Murere kom tidlig om morgenen og kastet meg ut av seng og soverom, da de skulle begynne arbeidet med å fikse sprekker i veggen. Dermed tok jeg med meg dyna til sofaen på stua og ble sittende fast der resten av dagen.

Jeg hadde tenkt å dra på trening i dag, fram til at jeg innså at jeg får (betalende) gjester i morgen, og leiligheten ser ikke ut. Rydding og vasking fikk dermed prioritet. Dessverre, for jeg skulle så uendelig gjerne heller vært på trening. Men hvis jeg er flink og effektiv utover kvelden nå, kan jeg kanskje prøve meg på en joggetur etter mørkets frembrudd.

I morgen SKAL jeg komme meg til Elixia igjen. Jeg lover. Jeg har begynt å få "hjemlengsel."

Kommentarer

  1. Du har med andre ord godt og vel oppfylt "myndighetenes anbefaling" om 30 minutter moderat aktivitet hver dag i helga, det er bra! :-)

    Lykke til med trening i resten av uka! Neste uke er vel kasnkje første uke med høstprogram også? Så det kan jo være en god grunn til å starte på for fullt da! :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.