En heldig mandag

Etter alt for lang tid uten, fikk jeg i dag tilbake min 70-minutter lange spinningtime. Challenge med Kjekke-Jonas. Det var jaggu på tide. Jeg synes det er direkte ufint av ham å ta så lang sommerferie, men la gå for denne gang, for jeg har jo hatt en del ferie, jeg og.

Han kompenserte for sitt alt for lange fravær ved å kjøre en heidundrendes rå time. Det var heldigvis ikke min første spinningtime på en stund, så jeg klarte meg i grunn ganske bra, men jeg svettet. Å jada, jeg svettet. Den ene treningskameraten min, derimot, trodde jeg nesten skulle dø, særlig på slutten og etterpå. Jeg er ikke et bedre menneske enn at jeg dermed følte meg ekstra fantastisk sprek og flink og stolt. Jeg følte på en måte at jeg hadde "vunnet." Kanskje jeg har litt konkurranseinstinkt likevel? Men det lokker jo fram spørsmålet "hvem vant EGENTLIG" - han som jobbet så hardt at han nesten døde, eller jeg som jobbet så hardt at jeg lå bittelitt over målet for pulsprosent men likevel følte meg tålelig fresh? Kanskje jeg burde justere på min angitte makspuls og stå på litt hardere? Hvor døende bør man egentlig føle seg når man ligger på mellom 85-90 prosent? Kyndige svar mottas med takk.

Det var jaggu bra at jeg kunne kose meg med denne timen, for nå blir det lenge til neste gang. Jeg har vært så heldig (ironi) å få kveldsvakt de kommende TRE (3!) mandagene, så da kommer jeg til å gå glipp av mye progresjon i programmet. Jeg lider i stillhet (nesten) og trøster meg ved å tenke på kveldstillegget som vil bli et kjærkomment tilskudd på lønnsslippen. Så får vi se om jeg kanskje klarer å snike til meg flere dagvakter på mandagene utover resten av høsten. Det hadde vært fint, altså.

Kommentarer

  1. Det finnes vel en del synspunkt på hvor sliten man skal føle seg i de forskjellige sonene, men jeg må nok innrømme at jeg ikke bruker pulsklokka aktivt nok til å ha så mye personlig formening. Grensen for melkesyre skal vel ligge rundt 90 % ett sted, så hvis du kan pushe på høyere enn 90 % og enda ikke få melkesyre/stive muskler kan det jo hende at makspulsen er lenger opp.
    Samtidig er det jo ikke målet at man skal opp i melkesyrenivå på spinning da, det er jo forholdsvis lenge på ganske hly intensitet, og da trenger du muskler med nok oksygen (også har både hjerte og forbrenning og utholdenhet godt av denne typen trening).

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening