Lørdagsballetten

Jeg var kjempedum i går og la meg alt for sent. Etter knappe fem timers søvn var det derfor en sann pine å trille ut av sengen, åle meg inn i treningstøyet og løpe avgårde til Colosseum. Frokost var det ikke tid til, det fikk jeg ta etterpå. Nå gjaldt det å rekke spinningtimen til Jan Tore, og å ikke sovne på veien dit.

Suksess! En våken t-banetur (skjønt med smale, lidende øyne beskyttet av solbriller) senere var jeg på plass, med både Clara, full vannflaske og et kaos av et hår som ikke ligna grisen. Kaoshår fikses imidlertid lett med et hårstrikk eller to, og så var jeg klar. Uten verken nok søvn eller mat i magen, var jeg nesten sikker på at dagens økt kom til å bli av den noe slappere varianten. Så feil kan man ta.

Nok en gang kjempet jeg meg gjennom timen med en følelse av at DENNE gangen satte jeg ny rekord for meg selv i intensitet og svetting. Håndkleet ble flittig brukt, jeg lå nesten hele tiden på pulsprosenten antydet av skjermen, og de siste to minuttene gikk på ren viljestyrke. Jeg var imponert over å komme til en full sal en lørdag morgen 1. juni nå som Oslo endelig ser ut til å ha fått litt sommervær, og jeg følte at jeg hørte til en gruppe av elitemosjonister. De tøffeste av de tøffe. Créme de la créme. Der satt vi og gispet etter luft i en time, mens andre, mer fornuftige(?) folk var ute og nøt solskinnet. Ikke et øyeblikk angret jeg på valget jeg hadde tatt. Disse lørdagstimene er virkelig verdt å få med seg, og jeg ble veldig glad for å høre at dette ikke var siste time før sommerferien likevel, men at den kommer neste uke. Da skal det visst bli show, og jeg gleder meg ufattelig. Jeg bør huske på å ta med kamera neste gang, altså.

Og nå skal jeg reklamere litt, helt uten å få betalt for det. Vår fabelaktige instruktør Jan Tore jobber freelance, og er gjennom firmaet sitt Spinnrace tilgjengelig for oppdrag. Jeg kan ikke annet enn å anbefale dette til alle som skulle ha behov for å leie en spinninginstruktør, om det så er Elixia, SATS, Fresh Fitness, 3T eller noe annet. Tematimene han tilbyr er virkelig en opplevelse utenom det vanlige, og noe av det aller kuleste jeg har vært borti av spinning. Så løp og kjøp! Det er verdt det.

Avslutningsvis, for å balansere ut min veldig lite snikete snikreklamering, her er en link til en underskriftskampanje mot en app som skal "kurere homofili:" https://www.allout.org/en/actions/gaycureapp Hørt på makan til sånt sludder? Apple har visst allerede fjernet den fra iTunes, men vi venter fremdeles på at Google skal gjøre det riktige. Håper mange vil bruke et par sekunder på dette, da blir jeg glad. :)

Nyt helgen, og ha en fortreffelig lørdagskveld! (Hvis du ikke har noe å gjøre, anbefaler jeg å se mer klassisk Star Wars. Klassisk Star Wars er kult. Ikke det nye tullet.)




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50