Jomfrutur til Frognerbadet

Dagens trening ble av den mer originale sorten. Opprinnelig planlagt som årets første badetur på Sognsvann, var det svømming som skulle sikre min kontinuerlige sprekhet. Min badeglade venninne Ingrid og jeg kom oss til vannet, men feiga ut ettersom det blåste ganske kraftigere og kaldere enn vi først hadde trodd. Ingrid foreslo derfor Frognerbadet i stedet. I løpet av mine nå snart 3 somre i Oslo, har jeg aldri vært på Frognerbadet før, så jeg lot meg lett overtale. Turen ga mersmak.

Frognerbadet hadde alle fordelene med å bade i basseng (behagelig temperatur, sentral beliggenhet, gode fasiliteter for dobesøk og skifting), samt fordelene med å bade utendørs (frisk luft, sol, grilling, sommerfølelse), og jeg storkoste meg. Herregud, at jeg aldri har dratt hit før - så mye jeg har gått glipp av. Jeg ble riktignok gjort oppmerksom på at vanligvis, i ferietiden og i helger med bra vær, er det mye mer folksomt enn det var i dag, og jeg kan tenke meg at det kan bli slitsomt i lengden. Men for en tur en gang i blant må dette stedet være ypperlig. Jeg skal absolutt tilbake hit.

Selve treningsøkten ble lang og rolig. Vi svømte i halvannen time, til sammen 2 km, i et behagelig tempo med masse skravling. Svømming og skravling fungerte veldig bra sammen. Svømming og high-fiving var litt mer utfordrende, men vi gjorde det likevel, kule som vi er. Man kan jo ikke la være å ta en high-five eller fist-bump etter en formidabel innsats. Jeg antar jeg offisielt kan erklære badesesongen for åpnet.

Badetid, bitches!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.