Styrke og trapper

Etter én dag med kondisjonstrening og én hviledag var det på tide å komme meg tilbake til styrkerommet til yndlingsinstruktør Bjørn og hans Power-time. Som vanlig hadde jeg moderate smerter i muskelbetennelsen etter jobb, men nå som jeg sitter her hjemme og slapper av etter en treningsøkt med formidabel innsats (jeg har begynt å øke vektene igjen) kjenner jeg meg så godt som bra igjen. Jaggu. En skulle nesten tro at styrketrening var bra for musklene eller noe sånt.

Dagens økt begynte med 15 minutters oppvarming på ellipsemaskinen, før jeg danset meg til salen hvor gruppetimen ventet (og vinket til PT-Alex på veien, som lusket omkring og garantert savnet timene våre).

Jeg har altså begynt å legge på litt tyngre vekter igjen, mens jeg drømmer meg tilbake til den tiden da jeg brukte oransje (5 kg) langt hyppigere enn jeg gjør nå. I dag var faktisk første gang jeg brukte oransje vektlodd på ganske mange måneder, og det gjorde godt for både kropp og stolthet. Vondt, men riktig type vondt. De oransje vektloddene ble brukt på markløft, som trener primært ryggen og sekundært armene. I tillegg brukte jeg ett av de loddene til å trene triceps, og holdt i dag ut lenger enn forrige gang før jeg måtte jenke meg og bytte til noe litt lettere. Hvis jeg fortsetter å gjøre dette et par ganger i uka, vil jeg kanskje snart klare å ta alle repetisjonene på samme tyngde? Det hadde vært gøy.

Avslutningsvis gikk jeg hundre tusen trapper. (Jeg overdriver aldri!) Heisen på Colosseum er nemlig ute av drift denne uken og begynnelsen av neste, fordi den skal skiftes ut. Det betyr bonustrening for meg, og selv om jeg i forkant av treningen gruet meg masse til å skulle gå opp alle de trappene, har det gått ganske bra både i dag og på mandag. Jeg husker en gang jeg gikk opp de trappene og var døden nær da jeg kom til toppen. I dag ble jeg bare litt sliten, såvidt andpusten. En klar forbedring, og en jeg er veldig fornøyd med. Det hjelper jo selvfølgelig å være nesten 20 kg lettere enn jeg var den gang.

Nesten 20 kg. En av disse dagene skal jeg kunne fjerne ordet "nesten." Da blir det feiring.

Kommentarer

  1. Det er artig å se forbedringer, både på vekter (både den som går opp og den som går ned) og trappestamina! Heia deg!

    :-)

    -Hanne (som har vært innendørs siden mandag klokka 9.00 og gleder seg til litt frisk luft i kveld... Ukependling er døden for god form og sunt kosthold.)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50