Nye strategier

Til tross for den avskrekkende mengden folk som var i bassenget på onsdag, dristet jeg meg tilbake til Domus Athletica i dag for en ny time med svømming. Dette var en helt annen opplevelse, med kanskje bare halvparten så mange folk i forhold til forrige gang. Nesten halve tiden hadde jeg til og med en svømmestripe helt for meg selv, og det var utrolig deilig. Dermed ble det ikke noe problem i det hele tatt å holde på i en time, nok en gang med en total på 2 km. Helt greit, det.

Basert på dette har jeg endret strategien en smule hva svømming angår. Jeg reduserer antallet svømmedager per uke fra to til én, og holder meg til lørdag eller søndag. Hverdagene etter arbeidstid blir rett og slett for folksomt for meg, og da er det bedre å heller svømme litt sjeldnere og unngå at svømmegleden gradvis slites ut av meg. Jeg tror det kan være en god plan. Samtidig unngår jeg da å være for mange dager borte fra Elixia, som jeg jo faktisk går og savner og føler at jeg "bedrar" ved å trene et annet sted. Dobbel vinn!

For å følge opp kostholdsutfordringen litt, har jeg revolusjonerende nyheter å komme med: Empirisk forskning viser nemlig at et kosthold fullstendig uten is, sjokolade, potetgull, kake og annet godis, gir effektiv vektreduksjon! Who knew, right? Etter at jeg avtalte med PT-Alex for halvannen uke siden at jeg ikke skal røre noe slikt før påske, har jeg mistet nesten to kilo. Kors på halsen. Med forbehold om at vektene lyver, såklart, men jeg velger å tro at de fremdeles er like brutalt ærlige som de alltid har vært. Dette setter ting i et litt annet perspektiv for meg enn tidligere. Det er nemlig forskjell på å vite at noe fungerer, og å oppleve det selv. Man tror det gjerne ikke før man ser det, og nå har jeg sett det. Handling - konsekvens. Sånn funker det. Utrolig. Dette vil bli kjempegod motivasjon for meg til å fortsette med å spise mer saklig også etter at denne utfordringen er over. Bevares, jeg skal kose meg og skeie ut i påsken, men det skal ikke bli en hverdagsgreie slik det har vært tidligere. Håper jeg. Jeg vil i alle fall prøve på det sterkeste å unngå at det sklir tilbake til den uvanen.

Hurra for kosthold som virker! Nå er jeg altså bare to små kilo unna min neste milepæl, og jeg har fått tilbake trua på at den er innenfor rekkevidde. Når jeg tenker på det, er det ikke engang vanskelig å holde labbene unna sjokoladen nå i kveld, selv om jeg har skapene fulle (begynte påskehamstringen for lenge siden, må vite). Dette klarer jeg!

Kommentarer

  1. Dette klarer du så sinnsykt bra også det :-)


    Gleder meg til å høre om PT-Alex blir imponert i morgen ;-)

    (Og lykke til, i fall det er noen ksker på jobb i dag også!)

    -Hanne

    SvarSlett
  2. Ingen kaker på jobb i dag, takk og pris! Det kom en sponsor innom og ga alle en godtepose som påskegave, men den klarer jeg helt fint å ikke røre før til påsken. Klokketro! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50