Årets første skitur.

Jeg var så stolt, så stolt, da jeg kom meg avgårde på en liten skitur i romjula. Mine årlige ambisjoner om mange skiturer i løpet av vintersesongen begrenser seg vanligvis til bare én tur, hvis jeg i det hele tatt kommer så langt.

Derfor var jeg ekstra stolt da jeg i dag klarte å komme meg ut på nok en skitur, kun litt over en måned etter forrige gang. Romjulsturen ble den eneste skituren jeg kunne skryte på meg for 2012, men nå ser det mer optimistisk ut for 2013. Og selv om dette friskus-opplegget antagelig hadde vært mer behagelig dersom jeg hadde hatt skikkelige, varme turklær, så klarer jeg meg tålelig greit med det jeg har, også.

Denne gangen klarte jeg til og med å lure med meg noen andre, etter å ha etterlyst friskuser på fjasboka. Det ble ikke en lang tur, for svaret kom litt utpå dagen og jeg hadde allerede andre planer for ettermiddagen, men vi rakk litt over en time. Jeg fikk jobbe hardt da jeg kavet meg oppover den ene lange bakken etter den andre, men den høyeste pulsen hadde jeg nok på vei ned igjen, ene og alene på grunn av min bakkeskrekk. Jeg var så latterlig redd, og fort gikk det ikke, men jeg klarte faktisk å bruke skiene til å bremse og gikk ikke på trynet en eneste gang. Ingen kjørte på meg, og jeg kjørte ikke på noen andre, så alt gikk som smurt, i grunn. Nevnte jeg stolt? Veldig, veldig stolt!
Kort oppsummert: Hyggelig, morsomt og sprekt. Mye fin skog å se på under dagens treningsinnsats. Ikke verst, bare det. Jeg håper jeg klarer en tur til eller to før våren kommer.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening