Skammens trening

Etter to dager med intens julespising var det på tide med Skammens trening.™ Skammens trening er det jeg tenker på som treningsekvivalenten til "the walk of shame" - et konsept jeg tror de fleste burde kjenne til. Skammens trening er den treningsøkten man må ha etter å ha gjort noe skammelig, som for eksempel å ligge på sofaen i to døgn og konstant mumse på julemat, marsipan, krumkaker, pepperkaker, potetgull, riskrem og sjokolade. For eksempel. Men det skal sies; etter to dager hvor mitt aktivitetsnivå har begrenset seg til et par spaserturer, matlaging og å strekke armen ut mot godteskåla, var det godt å komme tilbake til spinningsalen og styrkesalen. Selvsagt kjørte jeg på med dobbelttime i dag - jeg hadde ikke samvittighet til noe annet.

Jeg begynte med en time spinning, etterfulgt av en time Power, og jeg holdt ikke tilbake på noen av dem. OK, jeg holdt kanskje litt tilbake på spinningen, fordi jeg visste at jeg skulle mer etterpå. Under den påfølgende styrketimen, derimot, ga jeg full gass, og nå sitter jeg her igjen med verkende muskler. Aaah, deilig! Den dårlige samvittigheten over alt julesnopet er nå litt mindre, og i morgen akter jeg å redusere den ytterligere med litt zumba.

Fortsatt god romjul, folkens!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.