Motivasjon i spa

Det var Elixia på Carl Berner som fikk æren av mitt besøk i kveld, etter at dagens jobb og gjøremål var fullført. Min opprinnelige plan var å ta en full hviledag i dag, men mens jeg lå på sofaen under pleddet og hutret litt, falt tankene på det varme, dampende steamrommet de har der oppe, og den forfriskende kuldekulpen som man kan dyppe seg nedi. Dermed bestemte jeg meg for å dra en tur dit; ikke for å trene, men for å nyte spa-anlegget.

Da jeg litt senere pakket håndkle og badedrakt i gymbagen, tenkte jeg at jeg kunne jo like gjerne ta med treningstøyet også, bare sånn i tilfellet. Kanskje jeg fikk ånden over meg når jeg først var der; jeg har jo en tendens til å være ganske flink når jeg bare har kommet over dørstokkmila. Så jeg pakket treningstøyet også. Kom meg ut, hoppet på bussene som tok meg dit, og allerede før jeg var kommet inn på senteret visste jeg at jeg kom til å trene litt til å begynne med.

Men bare litt. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst til å holde på lenger (faktisk), men fordi jeg kom sånn passe sent, og jeg ville ha god tid i spa-rommet før senteret stengte. Derfor ble det bare snaue 10 minutter på elipsemaskinen og noen styrkeøvelser, men det er da mer enn jeg egentlig hadde planlagt. Og belønningen etterpå? Paradis på jord. Om verden går under i morgen, så dør jeg i alle fall varm og fornøyd.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.