Desember!

Desembertreningen er offisielt i gang, og jeg nærmer meg et jubileum. Jeg må nesten sjekke opp nøyaktig hvilken dato det var jeg ble medlem hos Elixia, slik at jeg kan feire, men jeg mener det var sånn omtrent halvveis uti desember i fjor. Fremdeles husker jeg at Sandra, som fikk meg i tale på Majorstuen da jeg ble vervet, spurte hvor mange ganger i uka jeg hadde ambisjoner om å trene, og jeg svarte to, og vi var begge enige om at det var en bra og realistisk forventning. Aldri hadde jeg trodd at det skulle bli så mye mer, og at jeg til og med skulle klare å holde det ved like over et helt år. Utrolig.

Jeg unnet meg en hviledag i går, etter to smertefulle dager med mye stølhet etter PT-timen på onsdag, men i dag var ferien over. Jeg lot meg ikke stoppe av den moderate hodepinen etter den litt for lange festnatten jeg hadde i går natt, og kastet meg uti en halvtime med zumba etterfulgt av en halvtime med styrketrening for mage og rygg.

Det gjorde vondt, altså. Hodet protesterte noe voldsomt på å måtte følge med på trinn og koordinasjon i zumbatimen, i tillegg til å bli utsatt for høy musikk, og ved et par øyeblikk vurderte jeg faktisk å kaste inn håndkleet og bare rusle opp til apparatsalen hvor det var litt stillere, og bare henge på en elipsemaskin i stedet. Men jeg liker jo som kjent ikke å gi meg, så jeg ga hodet beskjed om å finne seg i det og holde ut, og etter en time med noe som føltes som en heroisk innsats kunne jeg rusle ut av salen igjen med god samvittighet.

Vanligvis ville jeg nå kanskje tatt et lite kvarter eller så på tredemølla (jeg har blitt litt mer gira på den nå som jeg har merket en målbar forbedring i tempo og utholdenhet), men nå er det jo advent, og jeg ville være hjemme tidsnok til å se på NRKs nye adventsserie på barne-TV: Julekongen. Jada, det er sikkert kjempebarnslig, men jul og advent har den effekten på meg; jeg blir liksom 10 år gammel igjen. Også er det jo egentlig veldig koselig. Som nevnt tidligere frykter jeg at desember kanskje kan bli litt tung i kostholdsavdelingen, men jeg skal prøve å kompensere for det ved å kanskje trene enda litt mer. Samtidig er også desember en nokså travel måned med mye å gjøre, så vi får se om jeg faktisk klarer det.

God advent, i alle fall!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Kroppsspråk

Pinsetrening