Årets siste Challenge

I hele dag har jeg gått og vært ambivalent. Skulle jeg dra på årets siste 70-minutters spinningtime med Challenge, eller skulle jeg ta en ny time med magedans? Jeg bestemte meg og ombestemte meg og ombestemte meg igjen. Til slutt ble avgjørelsen tatt av min treningsvenninne som skulle på spinning, og dermed ble det spinning på meg også. Det var jo tross alt mer sosialt, og jeg har jo ikke vært sosial i hele dag.

Beslutningen har jeg ikke angret på. Selv om magedans er kjempegøy, er spinning mer slitsomt og utfordrende for kondisjonen og utholdenheten, og forbrenner nok mer fett. Er det noe jeg trenger i disse juletider, så er det timer som får meg til å svette som den julegrisen jeg er i ferd med å bli, hvis jeg skal ha noen som helst sjanse til å holde den vekten jeg har kjempet meg ned til nå.

Jeg klarte faktisk å svette tålelig bra i løpet av disse 70 minuttene, og lå nok rundt makspuls opptil flere ganger. Nydelig. Venninna mi er mye flinkere til å svette enn meg, og jeg er litt sjalu på det, men jeg prøver å akseptere at folk er forskjellige og noen uheldige jævler svetter rett og slett mindre enn andre. Jeg føler at jeg gjør en bedre innsats hvis jeg klarer å svette, men det blir aldri mer enn et litt fuktig belegg på armer, nakke og panne - med de få unntakene hvor jeg klarer å kanskje få en dråpe eller to. Det hjelper ikke om jeg tyner meg selv til grensen ved besvimelse; den der imponerende, rennende svetten som så mange andre får, klarer jeg ikke å framprodusere. Akk.

Uansett så var det i alle fall en knakende bra time, meget godt gjennomført av herlige Bjørn. En flott Challenge-avslutning for 2012.

I morgen kommer årets siste time med PT-Alex. Jeg gleder meg til å se hvor overrasket han blir når jeg kommer med julegave til ham. Det er jo sånt våre faste pasienter gjør på poliklinikken, og ettersom jeg ser litt på meg selv som pasienten til PT-Alex, blir det jo bare rett og rimelig at han må få en liten oppmerksomhet - særlig siden han var så snill og ga meg en gratis PT-time for et par uker siden. Vi kan jo kalle det karma.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Aprilsnarr? Faktisk ikke.

Snart 50