Thank you for the spinning

Når en spinningtime har fått tittelen "Tour de ABBA," så VET du at den kommer til å bli bra - og det ble den.

Faktisk føler jeg at "bra" ikke yter timen rettferdighet. Den var mer enn bare "bra." Den var fabelaktig. Episk. Awesome. Utvilsomt verdt å stå opp litt tidlig en lørdag morgen for å få med seg. Instruktør Jan Tore skuffet ikke denne gangen heller, og ga oss en knallstart av et show med et lekkert 70-tallskostyme. Glitterjakke, pannebånd og Elton John-inspirerte solbriller var mer enn nok til å få den stappfulle salen til å applaudere, juble og plystre. Da han i tillegg presenterte seg som sitt svenske alter-ego Bosse, var stemningen satt. "Är ni klara?" ropte Bosse, og et rungende, unisont "JAAAA!!" fylte hele salen. Alle var klare, og alle var MED. Det var utrolig herlig.

Ikke at vi slapp billig unna bare fordi det var ABBA, altså. På ingen måte. Vi holdt forholdsvis høyt tempo og høy intensitet hele tiden, og igjen kunne jeg kjenne disse berømte svetteperlene trille nedover ansiktet. Mot slutten av hver topp verket det i beina og jeg hev etter pusten, men jeg holdt ut. Uten å hverken sette meg ned, justere tempo eller justere motstand, holdt jeg ut til siste sekund. Dette kan jeg utvilsomt takke Jan Tores glitrende antrekk, magiske musikk og inspirerende heiarop for. Aldri i verden om jeg hadde presset så hardt hvis jeg bare hadde holdt på for meg selv. Så "thank you for the spinning, for giving it to me," som min venninne og jeg sang i løpet av uttøyningen etterpå. Dette var vidunderlig.  Nå kommer jeg til å være i godt humør resten av helga, garantert.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.