Havhulder

I kveld ble jeg klassifisert som en ny rase: Havhulder. Navnet indikerer en krysning mellom havfrue og hulder, og ble gitt meg etter at følgende bilde ble delt på fjesboka:

Havhulder oppdaget i Sognsvann!

Kveldens dukkert ble muligens årets siste, ettersom høsten nå har kommet og temperaturene i både luft og vann synker faretruende raskt. Med litt hell blir det godt nok vær den kommende uken til flere turer, men jeg er forberedt på at jeg kanskje må vente helt til neste sommer for et hyggelig gjensyn med vannet i skogen.

Jeg må motvillig innrømme at jeg kanskje ikke er fullt så tøff og temperaturresistent som jeg liker å late som; vannet var kaldt, og jeg tok ikke sjansen på å være uti så veldig mye lenger enn en halvtimes tid. Av den grunn ble ikke svømmeturen lengre enn en snau kilometer, men det var bra nok for meg. Jeg liker å innbille meg at svømmingen forbrant litt ekstra mange kalorier på grunn av den lave temperaturen, i et desperat forsøk på å holde kroppstemperaturen så normal som mulig, men det er mulig at dette bare er en myte. Noen som vet?

Til slutt vil jeg anbefale alle som ennå ikke har hilst på høstforkjølelsen å ta seg en liten badetur. Det er ytterst forfriskende. ;)

Skamløst skrytebilde før plasket.

Fisk? Hval? Sjøku? Nei - havhulder. 



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Mitt eventyr på Elixia Røa

Snart 50

Aprilsnarr? Faktisk ikke.